Dentergem A – Vlamvo A : 1 – 3

Dentergem - Vlamvo A 1-3

Basis: Ann-Sophie Vandermarliere, Nelle Debouck, Maxine Deleu, Leen Corneillie, Sara Van Exem, Bet Breyne, Emmelie Verfaille (libero)

Kwamen in: Chelsey Hugelier, Trude Debouck

De beloften speelden een knappe laatste match van het seizoen en overklasten de tegenstander in alle spelonderdelen.

Voor het hoofdteam was hun laatste seizoensmatch tegen de hekkensluiter er zeker geen om in te kaderen maar een typische zondagsmatch zonder veel tempo en een hoge foutenlast aan beide kanten van het net. Voor een volgelopen huis was het een enthousiast Dentergem dat het best aan de wedstrijd begon en uitpakte met een hoge opslagdruk. Vlamvo kreeg de receptie aanvankelijk moeilijk onder controle en bracht ook te weinig aan het net. Bovendien blonk ons team uit door de vele fouten vanop de servicelijn. Met de inbreng van Trude en Chelsey en meer concentratie bij de hele groep liep het vanaf de tweede set een stuk vlotter. Met knap aanvals- en serveerwerk van Leen en Bet en een goede Emmelie in het achterveld bouwde Vlamvo in de tweede set al snel een 5-12 voorsprong uit; een kloof die niet meer gedicht werd. De derde set werd een complete walk-over. Met veel opslagdruk, waaronder een sterke reeks van Sara, een goede verdediging en gevarieerd aanvalsspel van de bezoekers kwam Dentergem op geen enkel moment in het stuk voor. Temeer daar bij de tegenstander praktisch alle opslagen de mist ingingen. De vierde set bracht weer wat meer evenwicht in het spel. Met services van Trude liep Vlamvo nog 5-12 uit, maar moest daarna de tegenstander tot 12-12 laten terugkomen.  Daarna werd het een nek-aan-nek race tot 16-16. Door een te grote foutenlast bij de thuisploeg kon Vlamvo daarna een kloofje uitbouwen en kwam nooit meer in de problemen. Door de vlotte 3-0 zege van Loppem tegen Waregem blijft Vlamvo, na een knap seizoen, op een tweede plaats steken en wordt zondag in Vilvoorde naar de eindrondes verwezen, voor een eventuele bijkomende plaats in divisie.