Loppem A – Vlamvo A : 3 – 0

Loppem A – Vlamvo A 3-0

Vlamvo speelde twee degelijke sets, maar moest uiteindelijk zijn meerdere erkennen in een van de uitgesproken titelkandidaten Loppem. Vlamvo begon goed aan de partij en met knap aanvalswerk van Laura Frenoy, Maxine Deleu en Trude Debouck kon Vlamvo gelijke tred houden tot 18-18. Toen al was duidelijk dat dit Loppem over een sterk middencompartiment beschikte, dat vanuit een goede organisatie veelvuldig aangespeeld werd. Gelukkig kon Vlamvo wel profiteren van de zes opslagmissers bij de tegenstander. Toen de thuisploeg uitliep tot 21-18 waren de gerichte services van Sara Van Exem nodig om terug bij te benen. Met een paar mokerslagen vanuit het midden kon Loppem echter afronden en verloren we met het kleinste verschil. Dit liet duidelijk zijn sporen na want in de tweede set gingen de kopjes al snel naar beneden en kon Vlamvo op geen enkel moment een vuist maken. Integendeel, Vlamertinge werd in alle spelonderdelen overklast en ging roemloos onderuit. Gelukkig herpakte Vlamvo zich stevig in de derde set en werd het nog een echte thriller. Met gevarieerd aanvalsspel en een goede blokkering kon Vlamvo uitlopen tot 9-13. Het duurde zelfs tot 17-17 vooraleer Loppem kon bijbenen. Tot 22-22 gaven beide teams elkaar daarna geen duimbreed toe. Door een paar fouten bij Vlamvo in receptie en verdediging kwam Loppem bij 24-22 voor het eerst op matchbal. Met een aanval van Hanne Moerman konden de bezoekers het verdict nog eventjes uitstellen. Maar toen Vlamvo daarna out blokte stonden de zware 3-0 cijfers op het bord. Door deze nederlaag en de zege van Wingene zakt Vlamvo naar de negende plaats in de klassering. Vlamvo kan zich wel optrekken aan twee goede sets en dit zou de belangrijke onmoeting van volgende zaterdag ten goede moeten komen. Dan speelt Vlamvo om 18.30 u en 20 u thuis tegen het achtste geklasseerde Mechelen, dat twee punten meer heeft dan Vlamvo. In Mechelen verloren we wel de drie punten, maar speelden een van de betere matchen van de heenronde. Hopelijk kunnen we deze prestatie herhalen, maar nu toch wat puntjes thuishouden. Supporters op post!