Poperinge A – Vlamvo A : 0 – 3

Poperinge A - Vlamvo A 0-3

Basis: Isabelle Cardoen, Hanne Moermans, Ann-Sophie Vandermarliere, Maxine Deleu, Sara Van Exem, Bet Breyne, Emmelie Verfaille (libero)

Kwamen in: Trude Debouck, Chelsey Hugelier, Nelle Debouck

Sterke collectieve prestatie van Vlamvo voor een talrijk opgekomen supporterspubliek, waardoor onze speelsters als het ware een thuismatch speelden. Er was al heel wat belangstelling voor de beloftenmatch waarbij onze meisjes, na een spannend en aangenaam spektakelstuk, het goede voorbeeld gaven en wat propaganda konden maken voor hun voormatch. In de hoofdmatch traden beide teams wat gehavend aan. Vlamertinge moest het doen zonder Stephanie Lamoot en sterkhoudster Leen Corneillie, die ziek was. Ze werd prima vervangen door Ann-Sophie die zich, ondanks een afwezigheid van enkele weken, in haar eerste volledige match goed staande wist te houden. De eerste set werd een partijtje éénrichtingsvolleybal, waarbij de bezoekers vanaf de eerste minuut goed bij de les waren. Ruggegraat van ons sterk collectief waren ongetwijfeld onze haast foutloos acterende libero Emmelie, die in het achterveld zowat alles van het terrein veegde, en een prima serverende en verdelende Sara, die een heel sterke partij speelde. Voeg daarbij nog het surplus aan gestalte, blok en aanvalskracht van Vlamertinge, samen met de grote foutenlast aan de overkant van het net, en de duidelijke verliescijfers worden al vlug verklaard. Bij aanvang van de tweede set kende Vlamvo, vooral in receptie en verdediging, zijn gebruikelijk dipje. Beaphar maakte hiervan gebruik om, via meer opslagdruk en beter aanvalswerk, zich in de match te vechten en 16-10 uit te lopen. Met gerichte services bracht Chelsey haar team dichter en bij 17-17 stonden de bordjes in evenwicht. Vlamvo had zijn ritme teruggevonden en een aangeslagen Poperinge kon geen vuist meer maken. De derde set werd een ware triomftocht voor Vlamvo die, dankzij een goede organisatie in het achterveld, veel opslagdruk, een knappe blokkering, gevarieerd aanvalsspel en het nauwkeurig uitvoeren van de opdrachten, de tegenstander, waarbij niets nog lukte, van het kastje naar de muur speelde. Zaterdag wordt thuis gespeeld tegen Lendelede B.