Poperinge B – Vlamvo B : 3 – 0

Poperinge B - Vlamvo B 3-0

Setstanden : 25-12, 25-10, 25-22

Basis: Ditte Dehollander, Rhune Bondue, Nina Bassens, Elina Delbeke, Iris Bassens, Evyne Saeremans, Laura Melsens (libero)

Kwamen in: Hanna Denys, Lisa Battheu, Lara Vanallemeersch, Cléo De Coninck (libero)

De beloften gaven het goede voorbeeld en in een aangename match overklasten ze de buren in alle spelonderdelen. Wie dacht dat dit een mentale boost zou geven voor de hoofdmatch, met de eerste plaats als inzet, had het behoorlijk mis. Met een sterke opslagreeks van Griet D’Hooghe kwam Beaphar onmiddellijk 6-1 voor. Dit gaf de thuisploeg vleugels, terwijl het jonge Vlamertinge nu al de kopjes liet hangen. Zonder opslagdruk, nochtans een wapen bij Vlamvo, receptie, verdediging en blokkering kwamen de bezoekers nooit aan opbouwen toe, waardoor van enige aanval weinig sprake was. Beaphar, met een goede libero in het achterveld, speelde snel en kon naar hartelust combineren en aanvallen. Vooral de aanvallen van Silke Vergotte waren voor Vlamvo moeilijk af te stoppen. Toen Griet D’Hooghe bij 12-6 opnieuw aan de servicelijn verscheen was voor Vlamvo de kous af. Ook de wissels brachten geen soelaas. De tweede set was zowaar een kopie van de eerste, met nog zwaardere verliescijfers op het bord. Het duurde tot de derde set vooraleer Vlamvo een vuist kon maken en tonen dat het niet voor niets op de tweede plaats staat. Beaphar moest wat aan servicedruk inboeten en Vlamvo maakte hiervan gebruik om zelf beter te serveren en de organisatie in het achterveld bij te stellen. Met Lara aan de pas en knap aanvalswerk van Evyne, Hanna en Elina slaagden de bezoekers er nu wel in gelijke tred te houden met de tegenstander. Toen de man op de stoel bij 22-22 een fout floot in het nadeel van Vlamvo maakte de thuisploeg van de verwarring in het kamp van de bezoekers gebruik om te match uit te serveren. De buren uit Poperinge wonnen oververdiend dit duel en voor hen ligt de weg nu wijd open naar de titel. Vlamvo moet nu koste wat kost zijn tweede stek verdedigen, om via de eindronde promotie af te dwingen naar derde provinciale. Volgend weekend verdedigen vier jeugdploegen van Vlamvo hun plaats in de halve finales van de beker van West-Vlaanderen. De week erna speelt Vlamvo B thuis tegen Ledegem.