Ruiselede A – Vlamvo A : 0 – 3

Ruiselede A – Vlamvo A 0-3

Sterke collectieve prestatie van Vlamvo, dat gedurende de hele match enthousiast en geconcentreerd speelde, gericht serveerde en alle opdrachten behoorlijk uitvoerde. Zeker het vermelden waard zijn de uitblinkers Ann-Sophie Vandermarliere en Bet Breyne. Voeg daarbij nog het goede verdeelwerk en de zware servicedruk van Sara Van Exem, en alle elementen waren aanwezig om de uitschuiver bij Ruiselede vorig seizoen te doen vergeten. Het begin van de eerste set was het nog zoeken en aftasten aan beide kanten van het net, met een hoge foutenlast als gevolg. Tot Sara Van Exem bij 12-15 aan de servicelijn verscheen en met gerichte opslagen haar team in één ruk op 12-21 bracht; een kloof die niet meer overbrugd werd door de tegenstander. Aanvankelijk was het in de tweede set net ietsje minder voor Vlamvo en iets beter voor de thuisploeg. Ruiselede haalde zowat alles van het terrein en op de hoeken werd sterk geblokkeerd, waardoor Vlamvo meer moeite had om vlot uit te lopen. Tot 18-19 gaven beide partijen elkaar geen duimbreed toe. Daarna kreeg de tegenstander geen poot meer van de grond; enerzijds door de hoge foutenlast aan hun kant, anderzijds door de goede afwerking van Maxine Deleu. Ruiselede scoorde geen punt meer en de bezoekers konden alsnog vlot afronden. De derde set werd uiteindelijk nog een walk-over. Vlamvo serveerde goed, verdedigde sterk en kon aan het net steeds rekenen op de moeilijk af te stoppen aanvallen van Ann-Sophie Vandermarliere en Bet Breyne. Uiteindelijk mag Vlamvo trots zijn op de geleverde prestatie en dit beschouwen als een goede repetitie voor de match van komende zaterdag, waar onze speelsters nu al naar uitkijken. Dan wordt thuis gespeeld tegen Diksmuide, het ex-team van onze trainer-coach Thierry. Wij rekenen nu al op een massale opkomst van onze supporters.