Torhout B – Vlamvo A : 0 – 3

Torhout B - Vlamvo A: 13/25, 24/26, 19/25

Nadat de beloften met 2-1 hadden verloren, startten de bezoekers gefocust tegen het 5de geklasseerde Torhout.

Met gerichte opslagen kon Vlamvo de thuisploeg volledig uit verband spelen.

Torhout kwam nauwelijks tot aanvallen en Vlamvo kon vanuit een goed georganiseerde verdediging vlot scoren.

13-25 en set 1 was binnen.

Via 6-6 in de tweede set was het Vlamvo dat als eerste een kloof kon slaan. Maar Torhout bleef aandringen en knokte zich met een aantal goeie services terug in de match. Ook blokkerend kon de thuisploeg een aantal punten scoren en kwamen 19-18 voor. Op het einde van set 2 sprongen beide ploegen beurtelings haasje over tot bij 23-23 Vlamvo de laatste 2 punten op rij kon maken. De 0-2 voorsprong stond op het bord.

Een enthousiast Vlamvo ging in set 3 op zijn elan door. Via 3-8 en 15-19 kwam de overwinning nooit meer in gevaar. Een collectief sterk Vlamvo dat een eerder gelaten Torhout nooit echt in de match liet komen, haalt verdiend de 3 punten en komt zo op de 7de plaats in de rangschikking.