Vlamvo A – Avelgem A : 3 – 0

Volleybal

Vlamvo A – Avelgem A 3-0

Basis: Isabelle Cardoen, Hanne Moermans, Leen Corneillie, Maxine Deleu, Sara Van Exem, Bet Breyne, Emmelie Verfaille (libero)

Kwamen in: Trude Debouck, Chelsey Hugelier, Bauke Gering, Nelle Debouck

Na de mindere prestatie van vorige week in Ruiselede was Vlamvo dit keer wel bij de les en speelde gedurende de hele match erg enthousiast en geconcentreerd. Vooral onze libero Emmelie, die zowel in receptie als verdediging zowat alles van het terrein veegde, speelde zich gedurende de hele partij in de kijker. In de eerste set kon Vlamvo, met een sterke Bet in het middencompartiment, voortdurend een kleine kloof uitbouwen en uitlopen tot 14-10. Tot uitblinkster aan de overkant Piazzeta met een reeks sprongopslagen ons achterveld ontregelde en haar team op een 14-16 voorsprong bracht. In een spannend slot liep de set gelijk op tot 21-21. Met services van Sara en knap aanvalswerk van Hanne kon Vlamertinge de set vlot uitserveren. In de tweede set kon de tegenstander nog gelijke tred houden tot 8-8. Tot Vlamvo, dankzij een sterk spelende Leen en een knappe blokkering, gemakkelijk uitliep en zonder problemen het eerste punt binnenhaalde. Vermeldenswaard in deze set is de sterke invalsbeurt van de dertienjarige Trude, die zowel vanop de servicelijn als in het achterveld, haar bijdrage leverde tot deze vlotte setwinst. In de derde set was de foutenlast bij Avelgem aanvankelijk groot, waardoor Vlamvo zonder problemen 13-6 uitliep. Met een sterke Piazzeta, zowel aanvallend als vanop de servicelijn, vochten de bezoekers terug en kwamen bij 18-18 langszij. Met gerichte opslagen, eerst van Chelsey en daarna van Maxine, kon Vlamvo uiteindelijk een ontketende Piazzeta een halt toeroepen en de match nog met mooie cijfers uitserveren. Zondag om 18.00 u speelt Vlamvo thuis tegen het tot nog toe ongeslagen Loppem A voor de West-Vlaamse beker.