Vlamvo A – Diksmuide A : 3 – 0

Vlamvo A - Diksmuide A 3-0

Onze speelsters hadden duidelijk toegeleefd naar de match tegen het ex-team van hun trainer-coach en hadden dan ook heel wat publiek opgetrommeld om hen aan te moedigen en sfeer te brengen in de zaal. Het doel was dan ook duidelijk: zonder setverlies de drie punten in huis houden. Dat dit niet zonder slag of stoot zou gaan, daar waren ze ook op voorbereid. De beloften hadden vooraf het goede voorbeeld gegeven en in een aangenaam kijkstuk, met veel inzet en enthousiasme, konden ze de volle buit binnen halen. Ook het hoofdteam begon gretig. Met gevarieerd volleybal, waartussen een paar listige legballen, liep de thuisploeg vlot 8-4 uit. De bezoekers vochten nog terug tot 11-9, maar daarna toonde Vlamvo zich in afwerking een klasse sterker. Julie Demeulenaere heerste in het achterveld en aan het net waren vooral Maxine Deleu, Bet Breyne en Leen Corneillie de afwerkers van dienst. De set werd dan ook zonder problemen binnen gehaald. Vanaf de tweede set zat Diksmuide heel wat beter in de match en kon zowaar gelijke tred houden tot 16-14. Enkele wissels brachten wat meer gestalte en blokkerend vermogen op het terrein en dit rendeerde. Zonder nog in de problemen te komen werkte Vlamertinge ook deze set probleemloos af. Zowat iedereen zag al een vlotte 3-0 zege in de lucht hangen, maar dit was zonder een enthousiast en nooit aflatend Diksmuide gerekend. Tot 12-11 bleef Vlamvo voortdurend op voorsprong. Intussen had Bruno, de coach van Diksmuide, diverse wissels ingebracht en probeerde zo het spel van de thuisploeg te ontregelen. En dit scheen aardig te lukken. Nu waren het de bezoekers die, vooral met zware opslagdruk, het achterveld bij Vlamvo ontregelden en zo 13-18 uitliepen. Na een time-out van Thierry en enkele fouten bij de tegenstander vochten onze speelsters zich opnieuw in de wedstrijd. Het waren vooral de ingebrachte Trude Debouck, met veel opslagdruk, en een knap blokkerende en aanvallende Laura Frenoy, die de ploeg op sleeptouw namen en zo bij 24-22 een eerste setbal versierden. Diksmuide rook echter setwinst, kwam terug en kreeg bij 24-25 de kans om uit te serveren. Een goede aanval van Leen Corneillie en Ann-Sophie Vandermarliere en een aanvallende fout van Diksmuide maakten gelukkig een einde aan deze spannende, maar zeker geen hoogstaande set. De buit is binnen en door het verlies van Brugge tegen Ruiselede staat Vlamvo nu alleen op kop. Vogende zaterdag trekt Vlamvo naar Bredene, dat deze week verrassend won van Zedelgem en in goeden doen is, voor de beker van West-Vlaanderen.