Vlamvo A – Gooik A: 3-1

Vlamvo A – Gooik A 3-1

Reserven: 1-2 (24-26, 25-23, 11-15)

Gave prestatie van ons eerste team, waarin duidelijk gesleuteld werd aan de receptie en verdediging. Vlamvo had het voorrecht zijn eerste drie matchen van het nieuwe seizoen thuis te mogen afwerken. Met twee punten op zes werden al teveel punten te grabbel gegooid. Er moesten dus dringend punten gesprokkeld worden, wilde Vlamvo zich niet in de kelder van het klassement parkeren. En de thuisploeg heeft dit op een inspirerende en enthousiaste manier gedaan, wat zeker vertrouwen moet geven voor de toekomst.Met zowel Julie Demeulenaere als Renáta Hadnagy als libero en veel inzet overklaste Vlamvo in de eerste set de tegenstander. In geen tijd wezen de bordjes 15-5, waarbij vier van de punten van Gooik opslagmissers van de thuisploeg waren. De bezoekers spartelden op het einde nog wat tegen, maar het overwicht van Vlamvo was te groot. Voor Gooik was het de eerste wedstrijd van het seizoen, zodat we vanaf de tweede set een veel beter samenspel zagen bij de bezoekers. Het werd een nek-aan-nek race, waarin beide teams elkaar geen duimbreed toegaven. Met knap werk aan het net van Laura Clarysse was het Vlamertinge dat bij 24-21 het eerst op setbal kwam. Gooik vocht terug en er waren uiteindelijk vijf setballen nodig vooraleer Trude Debouck deze set kon uitserveren. Ook in de derde set lieten beide teams elkaar niet los tot 13-13. Met knap servicewerk van Isaura Knockaert kon Vlamvo daarna een voorsprong uitbouwen tot 17-14, maar iets teveel foutjes in het achterveld aan onze kant en veel opslagdruk en power aan het net van Gooik konden daarna niet beletten dat de tegenstander alsnog deze set binnenhaalde. Met knappe aanvallen van Maxine Deleu en Trude Debouck wezen de bordjes in de vierde set al gauw 5-2. Gooik beende nog een laatste keer bij aan 7-7, maar moest daarna de rol definitief lossen. Zowel vanop de servicelijn, in het achterveld als aanvallend kweet iedereen zich meer dan behoorlijk van zijn taak. En als op een bepaald moment de hoeken iets te weinig rendeerden, was er in het midden een uitstekend spelende Bet Breyne, die met haar spelinzicht en listige balletjes de tegenstander telkens wist te verschalken. Na ongeveer twee uur spel mochten onze speelsters en de supporters juichen om de drie oververdiende punten. Volgende week trekt Vlamvo naar Basècles, dat vorige zaterdag zijn eerste punten verloor tegen Wingene. Toch zijn wij overtuigd dat ook tegen dit Waalse team punten te rapen zijn. Wij duimen alvast!