Vlamvo A – Gullegem A : 3 – 0

Vlamvo A – Gullegem A 3-0

De spannende voorwedstrijd liet het beste vermoeden voor de hoofdwedstrijd tegen het negende gerangschikte Gullegem. Niets was echter minder waar.

De thuisploeg startte wel in overdrive en in een mum van tijd stond het 10-2. Wie zich opmaakte voor een vlotte zege van de blauwtjes kwam bedrogen uit. De Vlamvomeisjes begonnen de fouten op te stapelen en de bezoeksters kwamen gelijk bij 14-14. De thuisploeg schoot wakker en kwam bij 24-17 aan setbal. Set gedaan? Toch niet! Met dank aan een resem receptiefouten van Vlamvo kwamen de bezoeksters dichterbij tot 24-23. Een opslagmisser van Gullegem maakte gelukkig een einde aan deze eerste set.

In de tweede set stond maar één ploeg op het terrein en Vlamvo deed wat het moest : 25-5.

Set drie begon zoals de eerste set met een vlugge voorsprong (7-2), opnieuw kwamen de bezoeksters terug (8-6). Moeizaam werd een kloofje uitgebouwd : 15-7. Deze kloof konden de blauwtjes op het bord houden en dank zij het puntenverlies van Zwevezele (3-2 winst tegen Ruiselede) loopt Vlamvo nu al acht punten uit. Volgende week de korte verplaatsing naar Poperinge.