Vlamvo A – Hemiksem-Schelle A: 3-0

Vlamvo A – Hemiksem-Schelle A 3-0

25/01/20
Na de onverwachte en spijtige nederlaag van vorige week tegen hekkensluiter Lokeren heeft Vlamvo zaterdag een passend antwoord gegeven door een dijk van een wedstrijd te spelen tegen de nummer twee uit de rangschikking. De beloften gaven al het goede voorbeeld door in een aangenaam kijkstuk overtuigend de maat te nemen van Hemiksem-Schelle. In de hoofdmatch controleerde een gemotiveerd en enthousiast Vlamertinge onmiddellijk het hele gebeuren, speelde collectief erg sterk en liep vlot 17-11 uit. Vanuit een goede organisatie in het achterveld werd het spel gevarieerd verdeeld. Aan het net werd goed aangevallen maar vooral sterk geblokkeerd. Iedereen deed ongetwijfeld zijn duit in het zakje maar het was vooral een sublieme Hanne Moermans die zowel aanvallend als blokkerend niet af te stoppen was. Bij 24-16 versierde Vlamvo een eerste setbal. De tegenstander spartelde nog wat tegen maar kon setwinst van de thuisploeg niet verhinderen. In de tweede set werden de talrijk opgekomen supporters nog meer verwend en tot 16-16 was het echt nagelbijten. Met een foutloze Trude Debouck aan de servicelijn en een al even foutloos en collectief sterk geheel op het veld werd daarna in één ruk uitgeserveerd. In de derde set ging Vlamvo op zijn elan door, terwijl een aangeslagen tegenstander zich nog moeilijk kon opladen voor het spelletje. De thuisploeg verzwakte op geen enkel moment en overklaste de bezoekers in alle spelonderdelen. Drie belangrijke punten zijn binnen en dit moet onze speelsters ongetwijfeld een boost geven voor de komende matchen. De uitmatch van volgende zaterdag tegen Wevelgem werd verplaatst naar zondag 22 maart om 16 u. Wel spelen we zondag om 17 u thuis voor de beker Nationaal en Divisie tegen dezelfde tegenstander als vorig seizoen Bissegem, een team uit eerste divisie. Kan Vlamvo de stunt van vorige keer herhalen? Wie het antwoord wil weten wordt warm opgeroepen om zondag onze ploeg te komen aanmoedigen. Onze speelsters kunnen alle steun gebruiken en we rekenen dan ook op een talrijke opkomst!