Vlamvo A – Loppem A : 1 – 3

Vlamvo A – Loppem A 1-3

Basis: Ann-Sophie Vandermarliere, Hanne Moermans, Maxine Deleu, Leen Corneillie, Sara Van Exem, Bet Breyne, Emmelie Verfaille (libero)

Kwamen in: Trude Debouck, Nelle Debouck, Chelsey Hugelier, Isabelle Cardoen

In de strijd om de leiderspositie moest Vlamvo voor de derde keer nipt de duimen leggen tegen zijn rechtstreeks concurrent en zwart beest Loppem. Aanvankelijk was het nog wat zoeken en aftasten en het begin van de match werd dan ook gekenmerkt door teveel opslagmissers aan beide kanten. Tot Maxine aan de servicelijn kwam en haar team in één ruk van 9-9 naar 14-9 serveerde. Vlamvo kreeg vleugels en met een sterk spelende Ann-Sophie ging de thuisploeg op zijn elan door tot 20-12. Loppem vocht nog terug maar kon niet verhinderen dat de eerste set in eigen huis bleef. Tot 12-8 in de tweede set zag het er nog veelbelovend uit voor Vlamvo. Daarna stokte de motor eventjes bij de thuisploeg en Vlamertinge kwam moeilijker tot scoren. Een gestalterijk, sterk serverend, goed blokkerend en aanvalskrachtig Loppem werkte zich steeds beter in de match en tot 23-23 ging de set gelijk op. Met een aanvallende fout en een niet te stoppen service van de bezoekers moest Vlamvo uiteindelijk deze set aan de tegenstander laten. Voor een erg gretig Vlamvo zag het er in de derde set veelbelovend uit tot 17-13. Een sterk serverend en aanvallend Loppem liet niet begaan en bij 17-17 stonden de bordjes in evenwicht. Toch slaagde een enthousiast en luid aangemoedigd Vlamvo er opnieuw in bij 23-20 een kloofje uit te bouwen en bij 24-22 een eerste setbal te versieren. Opnieuw was er bij de tegenstander het surplus aan aanvalskracht dat hen terugbracht en met het kleinste verschil de set in hun voordeel deed kantelen. De vierde set begon rampzalig voor Vlamvo door de zware servicedruk van Loppem en de zwakke receptie bij de thuisploeg. Onder impuls van de sterk spelende Trude en Ann-Sophie slaagde een nooit aflatend Vlamvo er nog in terug te vechten tot 23-24, maar het kalf was toen al verdronken. Op basis van het spel was Loppem zeker de verdiende winnaar, maar Vlamvo had op zijn minst wel een puntje verdiend. Door deze nederlaag moet Vlamvo zijn leidersplaats afstaan aan een sterk Loppem en heeft het in de titelstrijd zijn lot niet meer in eigen handen. Zaterdag trekt Vlamvo naar Waregem.