Vlamvo A – Poperinge A : 3 – 0

Vlamvo A – Poperinge A 3-0

Basis: Ann-Sophie Vandermarliere, Hanne Moermans, Maxine Deleu, Leen Corneillie, Sara Van Exem, Bet Breyne, Emmelie Verfaille (libero)

Kwamen in: Trude Debouck, Nelle Debouck, Isabelle Cardoen

In een spannende voormatch, met veel inzet en enthousiasme, toonden onze jongeren dat ze heel wat in hun mars hebben en wonnen dan ook verdiend met 2-1. De hoofdmatch, waarin Vlamvo gebrand was op de volle buit, was zeker geen hapklare brok en een gedreven Poperinge was allerminst onder de indruk van een volgelopen huis. Met veel opslagdruk slaagde Beaphar er aanvankelijk in het achterveld bij Vlamvo te ontregelen en tot 9-10 bleef de tegenstander op voorsprong. Met een opslagreeks van Hanne, een goede blokkering en knap aanvalsspel, vooral vanuit het midden met Hanne en Bet, nam de thuisploeg daarna definitief afstand. Met een goede Sofie Doise aan de opslag en snel spel liep een enthousiast Poperinge in de tweede set uit tot 6-10. De inbreng van een sterk spelende Isabelle en youngster Trude en een zwaar serverende Nelle deed het tij keren. Het duurde echter tot 17-16 vooraleer de thuisploeg voor het eerst op voorsprong kwam. Even brak de veer bij de bezoekers en bij 24-17 versierde Vlamertinge een eerste setbal. Door enkele fouten bij de thuisploeg en een goede blokkering bij de tegenstander duurde het tot de vierde setbal vooraleer Trude kon afronden. Dankzij een goede servicereeks van Sara en een goede Leen aan het net liep Vlamertinge in de derde set vlot uit tot 14-7. Een hoge foutenlast bij Vlamvo, gecombineerd met goed spel bij Poperinge, liet de bezoekers toe terug te vechten tot 20-19. Het waren uiteindelijk Ann-Sophie, Hanne en Bet die een einde konden maken aan deze spannende set en zo drie belangrijke punten in huis houden. Zaterdag trekt Vlamvo naar Lendelede.