Vlamvo A – Poperinge B : 3 – 0

Beker van West-Vlaanderen

Vlamvo A – Beaphar Poperinge B 3-0

Opdracht volbracht en doorgaan naar de volgende bekerronde: daarmee is zowat alles gezegd over deze wedstrijd. Vlamvo heeft zich de laatste jaren nooit geprofileerd als bekerploeg en ook dit keer was het niet anders. Tegen derdeprovincialer Poperinge speelde Vlamertinge vooral inspriratieloos en ongeconcentreerd. Dit doet zeker geen afbreuk aan de goede prestatie van onze tegenstander, die met veel meer enthousiasme en inzet speelde. De bezoekers startten telkens met een voorgift van vier punten. Door de zware opslagdruk van Poperinge en de ondermaatse receptie van de thuisploeg resulteerde dat in de eerste set al snel in een 2-10 achterstand. Met een opslagreeks van Trude de Bouck kwam Vlamvo bij 11-11 langszij. Poperinge ging nu wat zenuwachtiger acteren, met een grotere foutenlast tot gevolg. Vlamvo maakte daar handig gebruik van om alsnog zonder veel problemen de set uit te serveren. In de tweede set bakte Vlamertinge er nog minder van en in een mum van tijd wezen de bordjes 9-18. Een sterk serverende Bauke Gering was nodig om de thuisploeg alsnog in de match te brengen en de achtervolging in te zetten. Toch kwam Poperinge bij 20-24 oververdiend op setbal. Met een foutloos serverende Nelle Debouck en knappe afwerking van Stephanie Lamoot en Bauke Gering kwam Vlamvo op gelijke hoogte maar bij 24-25 was het opnieuw opletten geblazen. Met goed aanvalswerk van Stephanie Lamoot en Laura Frenoy en een gerichte opslag van Trude Debouck mocht Vlamvo uiteindelijk nog opgelucht ademhalen. Ook in de derde set was Beaphar allerminst aangeslagen en bleef voor elke bal gaan. Ondanks de vele opslagmissers van de thuisploeg werd de hele set een nek-aan-nek race, zonder dat Vlamvo de greep op de match loste. Bij 24-23 mocht Maxine Deleu de match afronden. De tegenstander voor de volgende ronde kent Vlamvo nog niet, want daarvoor moet nog geloot worden. Zien wat uit de bus komt!

In de marge van de wedstrijd van ons eerste team willen we ook nog eens met trots vermelden dat al onze jeugdteams vlot de kwarfinales bereikten. Alvast een dikke proficiat aan al onze jongeren!