Vlamvo A – Topsportschool Vilvoorde: 1-3

Vlamvo A – Topsportschool Vilvoorde 1-3

02/11/19
Een gehavend Vlamvo (amper acht eigen speelsters, aangevuld met enkele jongeren uit ons tweede team) speelde een verdienstelijke wedstrijd, maar moest uiteindelijk zijn meerdere erkennen in het jonge geweld van de topsportschool. Bovendien was het voor Vlamertinge een speciale wedstrijd want aan beide kanten van het net stonden de zusjes Debouck tegenover elkaar. De amper veertienjarige Noor was top in het achterveld van de tegenstander; haar zus Trude was onze belangrijkste pion in de aanval. De eerste set begon evenwichtig met wisselende kansen voor beide teams. Vlamvo was gretig, serveerde goed, hield in het achterveld de receptie en verdediging onder controle, blokkeerde sterk en viel gevarieerd aan. De topsportschool zette daartegenover veel jeugdig enthousiasme, een erg stabiel achterveld en veel gestalte en power aan het net. Gelukkig kon Vlamvo aanvankelijk profiteren van de vele opslagmissers van de tegenstander. De set ging dan ook gelijk op tot 20-20. Toen Marthe Opsommer aan de opslag werd ingebracht kon zij in één ruk uitserveren. Vanaf de tweede set kregen de bezoekers de opslag meer onder controle en werd in het achterveld zowat alles van het terrein geveegd. Op karakter kon Vlamertinge nog aanklampen tot 14-14. Daarna dwong een sterke tegenstander Vlamvo teveel in de fout, waardoor bij 16-24 al een eerste setbal versierd werd. Met sterk serveerwerk van Sara Van Exem en een knap aanvallende Trude Debouck kwam Vlamvo nog terug tot 20-24, maar het kalf was toen al verdronken. De derde set begon goed voor de thuisploeg en tot 9-8 bleef Vlamvo op voorsprong. Het technisch sterke Vilvoorde nam daarna opnieuw het voortouw en Vlamvo werd weer op achtervolgen aangewezen. Ondanks veel inzet en goede wil kon Vlamvo de kloof niet meer dichten. Een moegestreden Vlamvo zag in de vierde set het jonge geweld al snel 10-17 uitlopen en kon geen vuist meer maken. Volgende zaterdag speelt Vlamvo om 19u en 20u30 bij het vijfde geklasseerde Ternat.