Vlamvo A – Torhout B: 3-1

Vlamvo A – Torhout B 3-1

Voor deze West-Vlaamse derby moest Vlamvo aantreden zonder de geblesseerde Trude Debouck en Maxine Deleu. Zij werden prima vervangen door respectievelijk Anja Vanherpe en Laura Frenoy. Toch begon Vlamvo aarzelend aan de partij en was het aanvankelijk nog wat zoeken naar het juiste matchritme. Vooral qua organisatie in het achterveld presteerde Vlamvo ondermaats. Ook liet de thuisploeg zich betrappen op teveel opslagmissers. De bezoekers daarentegen haalden zwaar uit vanop de servicelijn en waren ook blokkerend en aanvallend de betere van een ondermaats Vlamvo. Ons team kwam al vlug op achterstand en holde de hele set achter de feiten aan. Setwinst ging dan ook oververdiend naar de tegenstander. Vanaf de tweede set zagen we heel wat meer gretigheid en vechtlust bij de thuisploeg. Met services van Sara Van Exem en aan het net een knap aanvallende Ann-Sophie Vandermarliere en Bet Breyne kwam Vlamertinge onmiddellijk 5-0 voor. Met veel opslagdruk vochten de bezoekers terug, beenden bij aan 8-8 en liepen zelfs uit tot 10-15. Een knap blokkerende Laura Frenoy en Hanne Moermans brachten hun team bij 16-16 terug bij. Met enkele gerichte opslagen van Nelle Debouck en een attente Anja Vanherpe aan het net kon Vlamvo bij 23-20 een beslissende kloof slaan en met een mokerslag van Hanne Moermans werd de stand in evenwicht gebracht. Tot 5-4 in de derde set kon Torhout nog eventjes de schijn ophouden, maar daarna werd het een partijtje éénrichtingsvolleybal. Vanuit een goede receptie en verdediging van onze twee libero’s werd het spel gevarieerd verdeeld en zowel vanop de servicelijn als aan het net beheerste Vlamvo deze set. De tegenstander werd van het kastje naar de muur gespeeld en in een mum van tijd wezen de bordjes 2-1. De vierde set was opnieuw een stuk spannender. Met knap opslagwerk van Laura Frenoy liep Vlamvo aanvankelijk 8-3 uit. Teveel persoonlijke fouten lieten Torhout bij 12-12 terugkomen. Tot 21-21 gaven beide teams elkaar geen duimbreed toe Tot Torhout enkele fouten maakte en Vlamvo daarvan gebruik maakte om bij 24-21 een eerste matchbal te versieren. Het was Laura Frenoy die met een knappe aanval een einde maakte aan de match. Door deze overwinning stijgt Vlamvo een plaatsje in de rangschikking en staat nu op een mooie zesde stek. Zaterdag trekt Vlamvo naar Ekeren, dat door een zege tegen Ternat wegraakt van de laatste plaats in de klassering. In de heenronde behaalde Ekeren in Vlamertinge zijn eerste zege. Vlamvo is dus verwittigd!