Vlamvo A – Wevelgem A : 3 – 0

Vlamvo A – Wevelgem A 3-0

Basis: Ann-Sophie Vandermarliere, Hanne Moermans, Trude Debouck, Leen Corneillie, Sara Van Exem, Bet Breyne, Emmelie Verfaille (libero)

Kwamen in: Nelle Debouck, Chelsey Hugelier

Sterke collectieve prestatie van Vlamvo, dat moest aantreden zonder de zieke Maxine Deleu. Zij werd vervangen door de veertienjarige Trude, die een prima prestatie neerzette. Het grootste verschil in deze match werd uiteindelijk gemaakt door de veel grotere gretigheid en enthousiasme van de thuisploeg tegenover een eerder gelaten Wevelgem. Met een sterk verdelende en serverende Sara kwam iedereen aanvallend voluit aan haar trekken. Met een prima Hanne en Bet deed Vlamvo vooral vanuit het midden de tegenstander pijn. Ook op de hoeken stonden drie stabiele speelsters en in het achterveld veegde een sterke libero Emmelie zowat alles van de vloer. Toch vocht Wevelgem in de eerste set sterk terug en in een nek-aan-nek race waren het zelfs de bezoekers die bij 23-24 een eerste setbal versierden, maar die niet konden verzilveren. Met twee onhoudbare aanvallen van Bet en Leen en een legbal van Sara kon de thuisploeg uiteindelijk nipt uitserveren. Met een sterk serverende Sara en een prima blokkering liep Vlamvo in de tweede set vlot uit tot 9-3. Wevelgem vocht terug en bij 12-12 stonden de bordjes in evenwicht. Met een prima afwerkende Hanne en Ann-Sophie liep de thuisploeg opnieuw uit tot 17-13; een kloofje dat nooit meer overbrugd werd. In de derde set ging het van kwaad naar erger bij de bezoekers. Wevelgem stapelde de fouten op en liet ontzettend veel opslagmissers noteren. Met veel opslagdruk en haast foutloos spel maakte Vlamertinge hiervan gebruik om 19-9 uit te lopen en op geen enkel moment nog in de problemen te komen. Een dikke proficiat aan de hele groep, die nu een weekend vrij is om daarna de laatste thuismatch af te werken tegen Zedelgem.