Vlamvo A – Wingene A: 3-2

Vlamvo A – Wingene A 3-2

7/12/19
Setstanden: 25-13, 24-26, 22-25, 25-20, 15-13
Goede en bij momenten geen partij voor hartlijders tegen de nummer vier uit de klassering. In tegenstelling tot vorige week schoot Vlamvo nu wel furieus uit de startblokken en walste gedurende de eerste set over de tegenstander heen. Dankzij veel opslagdruk, een stabiel achterveld, gevarieerd aanvalsspel en een sterke blokkering kwam de tegenstander nooit aan opbouwen toe. De setstand spreekt dan ook voor zich. Vanaf de tweede set kon Vlamvo dit verschroeiend tempo en de zware servicedruk niet meer aanhouden. Bovendien werkte een goed receptioneel en verdedigend Wingene zich steeds beter in de match. In receptie, verdediging en aanval ging Vlamvo steeds vaker in de fout, waardoor Wingene vlot 8-13 uitliep. Op karakter vocht de thuisploeg terug, maar moest toch achtervolgen tot 23-23. Met een goede service van Trude Debouck versierde Vlamvo een eerste setbal. Toch deden een aanvallende en daarna een receptiefout ons uiteindelijk de das om. In de derde set voerden de bezoekers de opslagdruk nog op, waardoor Vlamvo in het achterveld steeds meer in de problemen kwam. Bovendien vonden onze speelsters ook te weinig een antwoord op de vele plaatsballen van de tegenstander. In een mum van tijd wezen de bordjes 12-20; een achterstand die nog gemilderd maar niet meer overbrugd werd. In de vierde set duurde het tot 6-10 voor Vlamvo opnieuw wakker schoot. Dankzij een betere receptie en verdediging en met knap aanvallend werk van Trude Debouck, Ann-Sophie Vandermarliere en de ingebrachte Maartje Masschaele knabbelde de thuisploeg aan de achterstand en beende bij 11-11 bij. Vlamvo had duidelijk zijn tweede adem gevonden en kon zonder problemen uitserveren. In de tie-break bleef Vlamvo rustig domineren, maar duldde Wingene tot 10-9 naast zich. Een goede servicereeks van Sara Van Exem, gecombineerd met knappe aanvallen van Bet Breyne en Ann-Sophie Vandermarliere, brachten Vlamvo bij 14-9 op matchbal. Twee verdedigende fouten en twee block-outs van Vlamvo deden iedereen op het einde nog bibberen. Er was zelfs nog een time-out nodig vooraleer Vlamertinge, dankzij een goede aanval van Maartje Masschaele, twee belangrijke punten in huis kon houden. Door deze winst blijft Vlamvo voeling houden met de middenmoot uit het klassement. Zaterdag om 19 u en 20u30 speelt Vlamvo in Londerzeel. Dit seizoen zijn veel ploegen aan elkaar gewaagd en met inzet kunnen er bijna overal punten gesprokkeld worden. Dus duimen maar!