Vlamvo A – Zwevezele A : 1 – 3

Vlamvo A – Zwevezele A 1-3

Setstanden: 20-25, 25-21, 22-25, 22-25

Felbevochten en spannende wedstrijd, maar ook eerste pijnlijk verlies voor Vlamvo. De speelsters waren er nochtans op gebrand om voor eigen publiek kampioen te spelen. Ook de zaal was volgelopen en de supporters, uitgerust met allerlei blauwe attributen, en onze dj Benny waren er duidelijk klaar voor. Maar het gestalterijke en intrensiek sterke Zwevezele, dat hier zelfzekerder voor de dag kwam dan in eigen zaal en bovendien niets te verliezen had, stak daar een stokje voor. Bovendien zit Vlamvo momenteel met drie geblesseerden, wat de wisselmogelijkheden wel erg beperkte. De gestalterijke, sterk serverende en met veel power aanvallende bezoekers drukten onmiddellijk hun stempel op de match en kwamen in een mum van tijd 9-14 voor. Met een goede servicereeks van Ann-Sophie Vandermarliere vocht Vlamvo terug en bij 17-17 stonden de bordjes voor het eerst in evenwicht. Toen ook de tegenstander de opslagdruk opdreef kwam Vlamertinge opnieuw in de problemen en konden de bezoekers een definitieve kloof slaan. Een gedreven en goed spelend Vlamvo, gesteund door de vele supporters, gaf zich niet gewonnen en bij de eerste technische time out was de stand al 8-4. Zwevezele, mede door de zware opslagdruk en het goed spel van de thuisploeg, maakte nu wat meer foutjes, wat Vlamvo de gelegenheid gaf voortdurend een kleine voorsprong op te bouwen en die niet meer uit handen te geven. Met gerichte opslagen van Sara Van Exem kwam Vlamvo in de derde set onmiddellijk 3-0 voor. Tot 6-2 leek er geen vuiltje aan de lucht, maar toen de tegenstander de opslagdruk opvoerde kreeg Vlamvo het moeilijker in het achterveld. Bij 8-8 had Zwevezele de achterstand al weggewerkt en kon zelfs uitlopen tot 15-20. Met een schitterende servicereeks van Leen Corneillie kwam Vlamertinge bij 21-20 zelfs eventjes op voorsprong. Lang duurde dit niet want een sterk blokkerend en krachtig aanvallend Zwevezele had net dat ietsje meer om deze set zonder veel problemen af te ronden. Met opslagen van opnieuw Sara Van Exem en een grotere foutenlast bij de tegenstander kwam Vlamvo ook in de vierde set 7-3 voor. Opnieuw dreef Zwevezele de opslagdruk op en kwam bij 8-8 al langszij. In een spannend vervolg kon Vlamvo nog gelijke tred houden tot 18-18, maar daarna was de klasse van de bezoekers iets groter, waardoor Zwevezele bij 19-24 voor het eerst op matchbal kwam. Enkele goede services van Nelle Debouck deden de hoop nog even oplaaien, maar het kalf was toen eigenlijk al verdronken. Ontgoocheling achteraf bij onze speelsters, maar toch ook veel tevredenheid bij de supporters, die een hoogstaande match gezien hadden. Bovendien is uitstel geen afstel en met nog zes punten voor op drie matchen van het einde heeft Vlamvo nog steeds zijn lot in eigen handen. Daarvoor gaan we het best voor de volle buit zaterdag om 20u30 bij VT Brugge.