Vlamvo B – Poperinge B : 0 – 3

Vlamvo B – Poperinge B 0-3

Basis: Ditte Dehollander, Evyne Saeremans, Nina Bassens, Elina Delbeke, Iris Bassens, Hanna Denys, Laura Melsens (libero)

Kwamen in: Rhune Bondue, Cléo De Coninck, Lisa Battheu, Lynn Bassens

Ondanks het feit dat onze meisjes erg uitgekeken hadden naar dit burentreffen tussen de nummers één en twee uit de klassering en de talrijk opgekomen supportersschare voor beide teams, miste dit duel elke spankracht. Daarvoor acteerde Vlamvo in alle spelonderdelen te zwak. Zaten de zware champions leaguewedstrijden van de voorbije week nog in de benen of speelden onze jongeren te verkrampt; feit is dat ons team gedurende de hele match compleet onderuit ging in receptie en verdediging. Onder impuls van de ervaren en sterk serverende Griet D’Hooghe speelde onze tegenstander als een sterk uitgebalanceerd geheel en een echte kampioenenploeg. Enkel in de derde set zag het er even hoopgevend uit toen Vlamvo tot 13-13 kon aanklampen. Intussen was de ervaren Evyne Saeremans, die het jonge team wat stuurde, geblesseerd uitgevallen en herviel Vlamvo in de gebruikelijke fouten in het achterveld. Ondanks deze zware nederlaag is er zeker nog geen man overboord en kan Vlamvo B zich zaterdag herpakken door een goede match te spelen in Ledegem.