Vlamvo B – Poperinge B : 3 – 1

Vlamvo B – Beaphar Poperinge B 3-1

Spannende en collectief sterke wedstrijd van onze jongeren tegen de tot nog toe ongeslagen buren uit Poperinge. In de eerste set serveerde de thuisploeg sterk, speelde aan een hoog tempo en een goede Ditte Dehollander verdeelde het spel gevarieerd, waardoor elke positie aanspeelbaar was en ook vlot scoorde. Daardoor werden de bezoekers zowaar van het kastje naar de muur gespeeld en Vlamvo won deze set met overtuigende cijfers. Vanaf de tweede set zat de tegenstander heel wat beter in de match en werd de rest van de partij een ware thriller. Tot 10-10 in de tweede set was er nog geen vuiltje aan de lucht en beide teams hielden de score mooi in evenwicht. Tot Poperinge een stuk beter ging serveren en Vlamvo de fouten in receptie opstapelde. Ook lieten onze speelsters zich teveel imponeren door de listige legballen van Griet D’Hooghe. Toen Beaphar 11-19 was uitgelopen demonstreerde Vlamvo zijn mentale weerbaarheid en vocht op een sublieme manier terug. Met gerichte opslagen van Hanna Denys bracht zij haar team in één ruk terug tot 17-19. Nu was Vlamvo definitief vertrokken en speelde plots aan een veel hoger tempo; een tempo dat Poperinge nog moeilijk kon bijbenen. Toen Maartje Masschaele aan de opslag verscheen en met knap aanvalswerk van Elina Delbeke en Nina Bassens was de klus snel geklaard. Bij aanvang van de derde set zag alles er nog goed uit voor Vlamertinge tot 10-11. Tot onze meisjes plots geen antwoord meer vonden op het aanvallend geweld van de buren en Poperinge zowaar 14-23 uitliep. Met een sterke opslagreeks van Nina Bassens keerde Vlamvo nog terug tot 23-24, maar het kalf was helaas verdronken. Na de sterke prestatie op het einde van de derde set verwachtte iedereen dat Vlamvo sterk zou uithalen in de vierde set, maar aanvankelijk was niets minder waar. Integendeel, met veel aanvalskracht aan het net was het de tegenstander die 10-21 uitliep. Opnieuw herpakte een mentaal sterk Vlamvo zich stevig en zorgde, luid aangemoedigd door het talrijk opgekomen publiek, op het einde nog voor een ware thriller. De goed ingekomen Lynn Bassens zorgde voor meer stabiliteit in het achterveld en haar zus Iris zorgde aan het net voor meer aanvallend en blokkerend vermogen. Met Ditte Dehollander aan de servicelijn ging het daarna nog vlot naar 21-22. Toch was het Beaphar dat bij 22-24 een eerste setbal versierde. Vlamertinge maakte daarna geen enkele fout meer en dankzij een goed blok en knappe aanvallen van Maartje Masschaele en Hanna Denys kon Vlamvo alsnog dit burenduel, zonder puntenverlies, eervol afronden. Volgende zaterdag trekt ons tweede team naar Wervik-Geluwe, dat nog het maximum van de punten heeft en wellicht de uitgesproken titelkandidaat uit deze reeks is. Hopelijk kunnen wij ook dan terugblikken op een sterke prestatie.