Vlamvo B – Torhout C: 2-3

Vlamvo B – Torhout C 2-3

02/11/19

Setstanden: 25-21, 24-26, 25-19, 23-25, 16-18
In dit zespuntenduel tussen twee teams uit de onderste regionen van het klassement heeft Vlamvo uiteindelijk meer twee punten verloren dan een puntje gewonnen. Nochtans zag alles er aanvankelijk veelbelovend uit. Vlamvo begon enthousiast, serveerde sterk en viel gevarieerd aan, met een sterke Hanna Denys in de hoofdrol. De eerste set werd dan ook zonder veel problemen gewonnen. Ook in de tweede set haalde Vlamvo sterk uit tot 20-12. Daarna stokte plots de motor en Vlamvo ging zowel vanop de servicelijn, het achterveld als aan het net te vaak in de fout. De tegenstander maakte hiervan gebruik om bij 22-22 bij te benen. De thuisploeg versierde bij 24-23 de enige setbal, maar maakte daarna opnieuw teveel persoonlijke fouten om uit te serveren. Vlamvo herpakte zich stevig in de derde set en kwam nooit in de problemen. De vierde set ging gelijk op tot 8-8. Toen Marthe Opsommer bij 11-9 aan de opslag kwam serveerde zij in één ruk tot 21-9. Dergelijke voorsprong mag men nooit uit handen geven en in principe waren de drie punten binnen. Toch slaagde de thuisploeg er nog in om zoveel persoonlijke fouten te maken en alsnog een broodnodige zege uit handen te geven. Jammer! De vijfde set kende een evenwichtig verloop met een eerste matchbal voor Torhout bij 13-14. Vlamvo maakte er twee ongedaan en kreeg zelf een matchbal bij 16-15. Een foute opslag en een aanval in het net maakten een einde aan deze vaak te rommelige match. Zaterdag om 14u30 en 16 u trekt Vlamvo B naar Zedelgem.