Vlamvo B – Wevelgem B (U15) : 3 – 1

Vlamvo U15 provinciaal B - Davo Wevelgem B 3-1

Na enkele geslaagde tornooien en oefenwedstrijden waarin het voor de meesten de eerste keer was dat ze 6 tegen 6 speelden en waar meteen een nieuw systeem met vaste posities werd aangeleerd, was het tijd voor het echte werk. Namelijk de eerste competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen tegen Wevelgem B stond voor de deur.

De wedstrijd werd meteen goed ingezet met enkele mooie punten langs onze kant. Ook de strakke jumpfloats van sommige speelsters bleken een ware verschrikking voor de tegenstander.

Voor veel speelsters is het nog altijd wat zoeken waar ze precies op het terrein moeten staan, waardoor er in verdediging en receptie nog teveel fouten werden gemaakt. Ook teveel ongedwongen fouten (aanval en opslag) zorgden ervoor dat de tweede set er één was om vlug te vergeten.

In de derde en vierde set schoten de kopjes terug de hoogte in en groeide terug het vertrouwen, waardoor deze sets vlot werden gewonnen! Al bij al werd het toch een vlotte overwinning van onze meisjes!

Eens iedereen het nieuwe systeem onder de knie zal hebben en weet wat hun specifieke taak is op het terrein, verwacht ik nog zeer veel mooie wedstrijden van dit team. Keep up the good work!!