Vlamvo B – Wevelgem B: 3-1

Vlamvo B – Wevelgem B 3-1
Belangrijke wedstrijd in het kader van de titelstrijd, waarin Vlamvo zich duidelijk de betere toonde van het tweede gerangschikte Wevelgem. Qua spelniveau hielden beide teams elkaar aanvankelijk in evenwicht. Toch was het Wevelgem dat zich in de eerste set vooral liet opmerken door maar liefst zeven opslagmissers. Tot 19-19 ging het gelijk op, maar met meer servicedruk en uiteindelijk een listige legbal van Hanna Denys kon Vlamvo vlot uitserveren. In de tweede set bleef de stand in evenwicht tot 11-11. Moment waarop Maartje Masschaele aan de service kwam en haar team in één ruk naar 19-11 serveerde. Deze kloof kon niet meer gedicht worden. Het is stilaan een traditie geworden dat de thuisploeg in de derde set zijn dipje kent. Ook nu niet anders en alles werd een stuk minder. Er werd slordiger gespeeld en vooral de opslagdruk lag een stuk lager. Het was dan ook niet verwonderlijk dat de bezoekers verdiend deze set naar zich toetrokken. In de vierde set herpakte een enthousiast Vlamvo zich stevig. De opslagdruk werd opnieuw verhoogd en collectief werd zowel in het achterveld als aan het net sterk gepresteerd. Toch kon Wevelgem nog gelijke tred houden tot 20-20. Met gerichte services van opnieuw Maartje Masschaele en knap aanvalswerk mocht Vlamvo uiteindelijk zegevieren. Een belangrijke veldslag werd geleverd in de strijd om de titel. Om te zeggen dat de oorlog nu al in zijn definitieve plooi ligt is het zeker te vroeg. Vlamvo heeft nog een moeilijk programma af te werken en zal de komende weken nog stevig uit de hoek moeten komen. Met echter vier punten voorsprong op de nummer twee Wevelgem heeft ons team zijn lot meer dan ooit in eigen handen om voor het eerst als kampioen te kunnen promoveren. Zaterdag kan al een eerste hindernis genomen worden door Wielsbeke, de nummer zes in de reeks, thuis te verslaan. De matchen zijn om 14 u en 15u30.