Wevelgem A – Vlamvo A : 3 – 2

Wevelgem A - Vlamvo A 3-2

Setstanden: 22-25, 14-25, 25-21, 25-23, 15-5

Basis: Ann-Sophie Vandermarliere, Hanne Moermans, Maxine Deleu, Leen Corneillie, Sara Van Exem, Bet Breyne, Emmelie Verfaille (libero)

Kwamen in: Isabelle Cardoen, Chelsey Hugelier, Trude Debouck

Wedstrijd met twee gezichten, waarin Vlamvo de eerste twee sets de match stevig in handen hield, om vanaf de derde set dit overwicht te moeten overlaten aan het steeds beter spelende en talentvolle Wevelgem. Een erg geprikkeld en enthousiast Vlamvo begon sterk aan de partij en met veel opslagdruk, een goede blokkering en gevarieerd aanvalsspel, konden de bezoekers vlot uitlopen tot 9-15. Een mindere periode in het achterveld bij Vlamertinge liet de thuisploeg nog terugkomen en bij 16-16 stonden de bordjes in evenwicht. In een spannend slot kon Vlamvo het best de zenuwen bedwingen en de set binnenhalen. In een haast foutloze tweede set, waarin Vlamvo in elk spelonderdeel een duidelijk overwicht etaleerde, werd de tegenstander van het kastje naar de muur gespeeld en kwam weinig aan opbouwen toe. Deze set werd dan ook overtuigend gewonnen. In de derde set bracht de thuiscoach drie wisselspeelsters in en dit gaf een complete boost aan het spelbeeld. Vlamvo kon de hoge servicedruk niet aanhouden, terwijl Wevelgem nu wel sterk serveerde en met meer power en blokkerend vermogen ook aan het net de bezoekers in toom hield. Tot 20-13 zag het er benard uit voor Vlamvo.  Onze speelsters vochten nog wat terug maar bij 24-18 versierde Wevelgem een eerste setbal. Dankzij een knappe blokkering en een opslagreeks van Maxine kon Vlamvo nog milderen, maar het kalf was reeds verdronken. De bezoekers herpakten zich aanvankelijk in de vierde set en liepen 11-15 uit. Met een opslagreeks van Catherine Puype kwam de thuisploeg langszij en in een ware thriller ging het gelijk op tot 23-23. Enkele persoonlijke fouten en het onvermogen om nog vlot te scoren deden ons uiteindelijk de das om. Dit werd nog pijnlijk duidelijker in de belle, toen een prima Wevelgemse libero elke aanval van Vlamvo van het terrein veegde, terwijl de tegenstander met een niet te stoppen Marieke Mispelaere een aangeslagen Vlamertinge compleet wegspeelde. Door het verlies van Vlamvo en het verlies van één punt van Loppem staat Zwevezele nu alleen aan de leiding, op korte afstand gevolgd door nog enkele teams. De titelstrijd ligt dus nog helemaal open. Zaterdagnamiddag trekt Vlamvo naar Zedelgem, dat leider Loppem dit weekend een puntje ontfutselde. Onze speelsters zijn gewaarschuwd!