Vlamvo A – Ekeren : 0 – 3

Vlamvo A – Ekeren 0-3

Na de schitterende prestaties van de voorbije drie weken dacht zowat iedereen dat Vlamo nu voorgoed vertrokken was. Dit weekend bleef daar echter nog weinig van over en speelde de thuisploeg wellicht zijn zwakste wedstrijd van het seizoen. Was het onderschatting en achteraf de situatie niet meer onder controle krijgen? Of was het gewoon een collectieve off-day? Wie zal het zeggen. Feit is in elk geval dat er op het terrein een gelaten team stond, zonder drive en inspiratie. Dit in fel contrast met de overkant van het net, waar een enthousiast Ekeren zijn kans rook en er voor de 100% gedurende de hele wedstrijd voor vocht. De tegenstander begon met veel opslagdruk aan de match en zette de Vlamertingse receptie onmiddellijk onder druk. Zo kwamen ze onmiddellijk 0-5 voor. Ondanks de vele opslagmissers aan beide kanten van het net vocht Vlamvo nog terug en werd het een nek-aan-nek race tot 24-24. Een foute opslag van Vlamvo en een receptiefout maakten jammer genoeg een einde aan deze set. De tweede en derde set kunnen we kort samenvatten. Vlamvo bouwde telkens een voorsprong van een vijftal punten uit, maar ging daarna compleet onderuit in het achterveld. Ook de wissels brachten geen soelaas, waardoor Ekeren oververdiend zijn eerste zege binnenhaalde en mocht vieren. Voor Vlamvo is dit een slechte zaak, temeer omdat naast Ekeren ook de achtervolgers Ternat en Beveren de drie punten binnenhalen. Vlamvo zakt een plaats in het klassement en staat nu achtste. Volgende zaterdag volgt bovendien de aartsmoeilijke verplaatsing naar één van de titelkandidaten Loppem. De koppen bij elkaar steken, hard werken en zaterdag een goede prestatie proberen neer te zetten is nu de boodschap.