Vlamvo A – Torhout A 3-0

08/02/20
De beloften speelden een knappe wedstrijd en walsten in een aangenaam kijkstuk over de bezoekers heen. Ook in de hoofdmatch deden onze speelsters wat moest: ondanks een geblesseerde Hanne Moermans (gebroken pink) toch collectief een sterke partij neerzetten en vrij vlot de drie punten in eigen huis houden. De match begon ideaal voor een gemotiveerd en enthousiast Vlamvo. De thuisploeg serveerde sterk terwijl de tegenstander de opslag- en receptiemissers opstapelde. Vlamvo liep dan ook zonder problemen 21-13 uit. Toch werkten de bezoekers zich nog in de wedstrijd en dankzij een goede blokkering en knap aanvalswerk knabbelde een gestalterijk Torhout aan de achterstand. Bij 23-21 kwamen ze nog gevaarlijk dichtbij. Een servicemisser van de tegenstander en een aanval van een goed spelende Maxine Deleu beslisten de set in ons voordeel. Tot 16-15 in de tweede set ging de match nog gelijk op. Met een sterke opslagreeks van Maxine Deleu en sterk collectief werk aan het net liep Vlamertinge daarna in één ruk uit tot 22-15; een kloof die niet meer gedicht werd. Met opslagen van Sara Van Exem liep Vlamvo in de derde set meteen 4-0 uit. De thuisploeg ging op het elan van de vorige sets door en dankzij een knappe verdediging werden de vele lange rally's meestal in ons voordeel beslecht. Bij 23-16 werd de foutenlast bij de thuisploeg plots groter en de tegenstander naderde nog tot 23-20. Na een servicemisser en aanvallende fout bij Torhout mocht Vlamvo uiteindelijk juichen. Opdracht volbracht en omwille van de beker van België wordt er volgend weekend niet gespeeld in de competitie.