Vlamvo B -Gullegem A: 3-1

Vlamvo B – Gullegem A 3-1
Voor onze kampioenenploeg, aangemoedigd door een talrijk opgekomen publiek, werd deze laatste thuismatch een ware galamatch. Er werd nog een pittig partijtje volleybal gespeeld, want met Gullegem kreeg Vlamvo nog een sterke tegenstander over de vloer. Bovendien moest Vlamvo aantreden zonder hoekspeelster Maartje Masschaele (op reis met school). Met services van Iris Bassens liep Vlamvo onmiddellijk 5-0 uit. Tot 16-8 domineerde de thuisploeg in alle spelonderdelen. Gullegem herpakte zich stevig en knabbelde beetje bij beetje aan de voorsprong. Bij 22-21 kwam het zelfs gevaarlijk dichtbij. Gelukkig was er toen een sterk blokkerende Elina Delbeke, die haar ploeg naar setwinst loodste. De tweede set was er een om vlug te vergeten. Alles was bij Vlamvo iets minder en de tegenstander maakte hiervan gebruik om vlot de eerreddende set binnen te halen. De derde set ging gelijk op, maar toch was het Gullegem dat bij 13-16 een kloofje kon slaan. Gelukkig was er toen een sterk serverende Lisa Frans en een knap afwerkende Hanna Denys, die hun team bij 18-16 opnieuw op voorsprong brachten; een voorsprong die niet meer uit handen werd gegeven. Geholpen door de vele fouten bij de tegenstander, maar vooral door een knap afwerkende Hanna Denys aan het net en een sterk verdedigende libero Rhune Bondue, bouwde Vlamvo in de vierde set al vlug een 14-6 voorsprong uit. Plots stokte het compleet bij de thuisploeg en bij 20-21 kwamen de bezoekers zelfs op voorsprong. In een ware thriller was het Gullegem dat bij 23-24 een eerste setbal versierde. Dankzij een knappe aanval van Hanna Denys, servicedruk van Iris Bassens en een loeier van Nina Bassens kon Vlamvo nog uitserveren en de laatste drie punten in huis houden. Als verdiende kampioen mag dit jonge Vlamvo voor de derde keer op rij promoveren. De hoogste provinciale reeks wordt een uitdaging, maar onder de deskundige leiding van hun trainer-coach Kris Debouck moet dit zeker lukken. Proficiat!