Vlamvo B – Marke A : 3 – 1

Vlamvo B – Marke A 3-1

Setstanden: 25-22, 25-20, 23-25, 25-20

Na twee opeenvolgende promoties blijft Vlamvo B verbazen en nam, na Wevelgem, nu ook de maat van een tweede topper Marke. De beloften gaven al het goede voorbeeld en wonnen, na een erg spannende wedstrijd. Vlamvo maakte aanvankelijk wat foutjes en liet zo Marke 2-6 uitlopen. Met een opslagreeks van Hanna Denys liep Vlamvo al vlug 10-7 uit. Met veel opslagdruk, collectief goed en snel spel bleef Vlamvo daarna constant op voorsprong en kwam nooit in de problemen Ook in de tweede set kwam Marke aanvankelijk 2-5 voor. Met gevarieerd spel, waarbij zowel de hoeken als het midden aan bod kwamen, beende de thuisploeg bij 8-8 bij en rondde met overtuigende cijfers af. In de derde set zat Marke beter in de match, terwijl Vlamvo wat stoom moest aflaten. Geholpen door de vele opslagmissers van de bezoekers kon Vlamvo nog gelijke tred houden tot 17-17, maar moest daarna de rol lossen. Tot 21-23 kon de tegenstander voortdurend de tweepuntenkloof behouden. Nog eventjes vocht Vlamertinge terug tot 23-23, maar een block out en een verdedigende fout deden ons uiteindelijk de das om. Met snel spel en een goede opslagreeks van Nina Bassens zette Vlamvo in de vierde set onmiddellijk de puntje op de i en liep 15-7 uit. Marke liet zomaar niet begaan, vocht terug en kwam bij 22-20 nog gevaarlijk opzetten. Met knappe aanvallen van Nina en Iris Bassens kon Vlamvo echter zonder problemen afronden. Doordat Wevelgem een puntje moest laten in Langemark komt Vlamvo nu alleen aan de leiding in het klassement. De laatste match van de heenronde is opnieuw een moeilijke verplaatsing en dit naar Gullegem.