Beker van West-Vlaanderen

Vlamvo B – Lendelede D 3-0

Setstanden : 25-21, 26-24, 28-26

Spannende wedstrijd tussen twee jonge teams, die beiden met veel inzet en enthousiasme speelden. Nieuwkomer in vierde provinciale Lendelede begon telkens met een voorgift van twee punten tegen het net gepromoveerde Vlamvo. Met veel opslagdruk en knap aanvalsspel aan beide kanten van het net hielden beide teams elkaar in de eerste set in evenwicht tot 11-11. Door teveel fouten in de verdediging bij de thuisploeg kon de tegenstander vlot uitlopen tot 11-14. Met een sterk serverende Elina Delbeke herstelde Vlamertinge zonder problemen deze scheve situatie en kwam zelfs 17-14 voor. Het terugvechten tot 21-21 was een laatste stuiptrekking bij Lendelede, want daarna serveerde Vlamvo zonder problemen uit. De bezoekers gaven zich niet gewonnen en liepen in de tweede set onmiddellijk 3-7 uit. Het duurde zelfs tot 22-22 vooraleer Vlamvo kon bijbenen. In een spannend slot gaven beide teams elkaar geen duimbreed meer toe, tot een sterk spelende Nina Bassens met twee knappe aanvallen de bordjes op 2-0 bracht. In de derde set stapelde Vlamertinge aanvankelijk de fouten op. Vooral in verdediging bakte Vlamvo er weinig van. Zo kwamen de bezoekers bij 16-24 op setbal en zag iedereen deze set al verloren. Tot een collectief sterk Vlamvo bewees dat het ook in moeilijke omstandigheden de rug kan rechten. In een ware thriller was het vooral Nina Bassens die vanop de servicelijn haar kwaliteiten bewees door zwaar, maar vooral foutloos, te serveren. Maar ook op het terrein blokkeerde, verdedigde en viel de rest van het team sterk aan, waardoor de thuisploeg bij 25-24 een eerste matchbal versierde. In een bloedstollend slot was de tweede de goede. Iedereen kreeg bovendien speelgelegenheid, waardoor bewezen is dat Vlamvo heel wat wisselmogelijkheden heeft en klaar is om volgende week de stap te wagen in de hogere derde provinciale reeks.