Beveren-Leie – Vlamvo A : 0 – 3

Beker van West-Vlaanderen

Beveren-Leie  - Vlamvo A 0-3

Bij zijn eerste aantreden voor de beker deed Vlamvo wat moest: winnen tegen de nummer twee uit tweede provinciale. De bezoekers moesten aantreden zonder Hanne Moermans, Emmelie Verfaille en Leen Corneillie. Voor de rest kreeg iedereen ruim speelgelegenheid. Over de wedstrijd zelf kunnen we in feite kort zijn: het was een match zonder veel animo, gekenmerkt door een hoge foutenlast aan beide kanten van het net. Vlamvo blonk vooral uit in de vele opslagmissers gedurende de hele partij. Daartegenover stonden dan wel de sterke opslagreeksen van Sara Van Exem, die in moeilijke momenten zo haar team overeind hielp. Voor Vlamvo was het vooral aanpassen aan het type spel van Beveren-Leie, dat gretig speelde en telkens met een voorgift van twee punten mocht starten. Door de hoge foutenlast bij de bezoekers liep de thuisploeg aanvankelijk 11-7 uit. Daarna werd het een nek-aan-nek race, waarbij de tegenstander toch het eerste setpunt liet noteren. Dankzij een knappe aanval van Bet Breyne, een gerichte service van Sara Van Exem en niet te stoppen aanvallen van Ann-Sophie Vandermarliere en Maxine Deleu kon Vlamvo alsnog afronden. Door de vele opslagmissers van Vlamertinge slaagde de thuisploeg er ook in de tweede set in tot 10-9 op voorsprong te blijven. Met een sterke servicereeks van Sara Van Exem stoomde Vlamvo daarna door tot 10-15; een kloof die niet meer overbrugd werd. Ondanks een sterk gewijzigde opstelling in set drie kon Vlamvo toch gelijke tred houden tot 18-18 en daarna zelfs een rustige dominantie demonstreren tot matchwinst. De eerste opdracht is volbracht en voor de tweede ronde van de beker trekt Vlamertinge naar Bredene, onze eerste tegenstander van de competitie.