Londerzeel -Vlamvo A: 2-3

Londerzeel - Vlamvo A 2-3

14/12/19
Setstanden: 25-23, 26-24, 22-25, 23-25, 16-18
De beloften speelden een goede voormatch en namen vlot de maat van een matig Londerzeel. Dit beloofde voor de hoofdmatch, maar het werd uiteindelijk nog een echte nagelbijter; zo’n match waarin niemand het verdient om te verliezen, maar met zoveel intensiteit dat de ontlading en vreugde na winst dubbel zo groot is. De match begon erg evenwichtig met twee teams die elkaars evenknie waren. Beide ploegen serveerden zwaar, vielen gevarieerd aan, blokkeerden sterk, maar waren vooral stabiel in het achterveld. Vooral Londerzeel veegde zowat alles van het terrein. Ook Vlamvo liet zich niet onbetuigd en haalde veel verloren gewaande ballen terug. De stand verliep dan ook evenwichtig tot 17-17. Door een paar persoonlijke fouten bij Vlamvo kon de tegenstander daarna een klein kloofje slaan tot 19-17 en gaf dit niet meer uit handen. De tweede set begon dramatisch met veel receptie- en verdedigingsmissers bij de bezoekers. Ook vond Vlamvo geen antwoord op de listige legballen van de thuisploeg. Bij een 6-0 en 10-3 tussenstand leek het kalf al verdronken Maar Vlamvo vocht terug en met een goede opslagreeks van Ann-Sophie Vandermarliere en sterk blokkerend werk stonden de bordjes bij 10-10 in evenwicht. Met knap serveerwerk van de ingebrachte Maartje Masschaele konden de bezoekers daarna zelfs nog uitlopen tot 13-17. Tot 20-21 bleef Vlamertinge op voorsprong, maar moest daarna opnieuw Londerzeel naast zich dulden en bij 24-23 zelfs een eerste setbal toestaan. Met een knap blok kon Vlamvo het verdict nog eventjes uitstellen, maar door een foute opslag en een receptiemisser konden onze speelsters opnieuw setverlies met het kleinste verschil niet vermijden. Het pleit voor de mentale weerbaarheid van ons team dat Vlamvo in de derde set toch nog de rug rechtte en onmiddellijk erg geconcentreerd en enthousiast begon. Dit resulteerde al vlug in een 8-12 voorsprong. Dankzij een erg sterke verdediging vocht de tegenstander terug tot 12-12, maar dit keer liet Vlamvo zich niet meer verrassen. Bij 14-17 werd het definitief kloofje van drie punten gemaakt en de thuisploeg slaagde er niet meer in dit te dichten. In de vierde set zag het er aanvankelijk niet zo rooskleurig uit toen Londerzeel tot 20-19 constant op voorsprong bleef. Gelukkig bracht een sterk serverende Maartje Masschaele haar team in één ruk naar 20-23. Door een te hoge foutenlast bij Vlamvo keerde de tegenstander nog terug tot 23-23, maar door een knappe aanval van Hanne Moermans en een aanvallende fout bij Londerzeel sleepte ons team alsnog een tie-break uit de brand. Daarin startte Vlamvo het best en liep 3-5 uit. Een goed spelend en niet aflatend Londerzeel vocht opnieuw terug en kwam bij 6-5 op voorsprong. Het duurde tot 11-8 tot Vlamvo opnieuw kon reageren en zelfs 11-12 uitlopen. Enkele persoonlijke fouten leverden de tegenstander bij 14-12 echter een eerste matchbal op. Vlamvo speelde al zijn vijfde tie-break en drie keer waren de volleybalgoden ons gunstig gezind. Ook dit keer, want we kwamen precies in dezelfde situatie als twee weken terug in Berlare-Zele. Opnieuw waren het de opslagen van Ann-Sophie Vandermarliere en de foutloze afwerking van onze rots in de branding in de aanval Trude Debouck die ons naar deze ontladende zege leidden. Zaterdag wordt om 18u30 en om 20 u thuis de laatste match van dit jaar gespeeld tegen de voorlaatste Kruibeke. Vermits alle teams sterk aan elkaar gewaagd zijn een niet te onderschatten opdracht, maar zeker een haalbare kaart om nog wat puntjes te sprokkelen voor de winterstop. Supporters, allen op post!