Loppem A – Vlamvo A : 3 – 1

Loppem A - Vlamvo A 3-1

Setstanden: 25-19, 25-23, 21-25, 25-21

Basis: Isabelle Cardoen, Hanne Moermans, Ann-Sophie Vandermarliere, Leen Corneillie, Sara Van Exem, Bet Breyne, Emmelie Verfaille (libero)

Kwamen in: Chelsey Hugelier, Nelle Debouck, Bauke Gering, Maxine Deleu, Julie Demeulenaere

Spannende, maar weinig hoogstaande wedstrijd tussen de nummers één en twee uit de hoogste provinciale reeks. Deze wedstrijd werd echter ontsierd door een zwakke wedstrijdleiding.

De vorige weken kon Vlamvo met gerichte opslagen de wedstrijd in handen nemen. Ditmaal lukte dit niet en het was vooral Loppem dat de Vlamertingse receptie in de problemen bracht. Tot 5-5 ging de match gelijk op tot Loppem een eerste kloofje kon slaan (8-5). Vlamvo beende bij bij 9-9, maar een aantal fouten in het achterveld lieten Loppem toe opnieuw uit te lopen (13-9). De bezoekers vochten nog terug tot 18-17, maar moesten toen de rol lossen en de eerste set ging verdiend naar de thuisploeg. Identiek spelbeeld in de tweede set met een thuisploeg steeds met een kleine voorsprong. Ditmaal kon Vlamvo, dank zij het vele verdedigende werk van Isabelle, echter wel terugkeren en bij 19-20 een hand uitsteken naar winst in de tweede set, maar daar stak de man in de stoel een stokje voor. In een grimmige sfeer startte Vlamvo in de derde set met vier opslagen van Bet, maar drie receptiemissers brachten de bordjes terug in evenwicht. Een tweede kloofje (5-9) werd opnieuw tenietgedaan door een aantal receptiemissers. De inbreng van Julie bracht meer stabiliteit in het achterveld. De wedstrijd ging gelijk op tot 19-19, waarop de bezoekers de verdiende set konden binnenhalen. De vierde set was er één vol frustaties met veel onbegrijpelijke beslissingen van de spelleiding en een spijtige nederlaag als gevolg. Volgende week kan Vlamvo revanche nemen tegen Waregem.