Moorsele B – Vlamvo B : 1 – 3

Uitslag: 1-3: 16/25, 19/25, 38/36, 16/25

Basis: Rhune Bondue, Hanna Denys, Ditte Dehollander, Nina Bassens, Elina Delbeke, Evyne Saeremans

libero: Laura Melsens

Kwam in: Lara Vanallemeersch

Vlamvo startte geconcentreerd aan de wedstrijd.

In set 1 en 2 kon Vlamvo een aantal mooie opslagreeksen lukken. De thuisploeg had alle moeite in receptie  en kwam aanvallend niet in hun spel.

Ook Delbeke scoorde goed door het midden en de 2-0 kwam vlot op het bord.

In set 3 tapte Moorsele uit een ander vaatje en vocht voor elke bal. Vlamvo ging nu zelf aanvallend te veel in de fout en was het voortdurend op achtervolgen aangewezen. Op karakter kon Vlamvo de kloof dichten bij 22-22. Daarna volgde een ware thriller met afwisselend matchballen voor vlamvo en setballen voor Moorsele. Pas op 38-36 kon Moorsele de set afronden en zo de verdiende setwinst boeken.

Vlamvo had zijn lesje geleerd en met een paar mooie straataanvallen van Nina Bassens was de beslissende kloof geslagen. Moorsele kwam niet meer dreigen en met 16-25 kon Vlamvo de 4de set binnenhalen.