Ternat – Vlamvo A : 1 – 3

Ternat - Vlamvo A 1-3

Setstanden: 21-25, 25-13, 15-25, 21-25

Na de veelbelovende prestatie vorige week tegen Bouwel haalde Vlamvo dit weekend, voor de tweede keer dit seizoen, de volle buit binnen In een felbevochten wedstrijd zetten onze speelsters collectief een sterke prestatie neer. Vooral onze youngsters Trude Debouck en Laura Frenoy mogen terugblikken op een erg knappe wedstrijd. Laura, die voor het eerst dit seizoen in de basis startte, was vooral blokkerend een rots in de branding. De amper 16-jarige Trude werd continu geviseerd in receptie, maar hield meer dan behoorlijk stand en was daarnaast ook serverend en aanvallend vaak bepalend voor het verloop van de wedstrijd. Vlamvo wist vooraf dat de receptie bij de thuisploeg het zwakste punt was en met opslagen van Sara Van Exem werd het achterveld bij Ternat onmiddellijk bestookt. Vlamertinge liep 0-3 uit, maar maakte daarna teveel persoonlijke fouten, waardoor de tegenstander bij 10-7 toch een klein kloofje uitbouwde. Met een servicereeks van Trude Debouck en knap aanvalswerk van Laura Frenoy dichtte Vlamvo de kloof en liep zelfs uit tot 10-14. Vlamvo had nu het juiste ritme gevonden, terwijl een nerveus acterend Ternat de fouten ging opstapelen. Enkele listige legballen van Maxine Deleu, samen met een sterke blokkering, brachten de bezoekers bij 19-24 voor het eerst op setbal. Ternat kon het verdict nog even uitstellen, maar een knappe aanval van Laura Frenoy maakte een einde aan deze set. Totaal ander beeld in de tweede set, waar Vlamvo, voor de zoveelste keer dit seizoen, opnieuw op geen enkel moment een vuist kon maken. Van servicedruk, blokkering of aanvalskracht was er deze set weinig op niets te merken. Een snel en haast foutloos spelend Ternat maakte daarvan gebruik om snel de bordjes in evenwicht te brengen. In de derde set werd Hanne Moermans ingebracht, waardoor Vlamertinge, met Hanne en Laura, nu kon terugblikken op een sterke middenblokkering. Bovendien voerde het team de opslagdruk op, waardoor nu het achterveld van Ternat voortdurend bestookt werd en van enige opbouw bij de thuisploeg nog weinig sprake was. Vlamvo domineerde nu in alle spelonderdelen en haalde zonder problemen de set binnen. De vierde set was de spannnendste. Tot 6-6 gaven beide teams elkaar geen duimbreed toe. Tot de bezoekers de fouten in receptie en verdediging opstapelden en de thuisploeg 12-7 uitliep. Met Trude Debouck aan de servicelijn veranderde de uitslag in één ruk tot 12-13. Tot 18-18 werd het daarna een echte thriller, waarin beide teams afwisselend scoorden. Met knap aanvalswerk van Maxine Deleu en Trude Debouck kwam Vlamvo bij 19-24 uiteindelijk vlot op matchbal. Met een goede blokkering maakte Ternat twee matchballen ongedaan. Een foute service bij de tegenstander maakte tenslotte een einde aan deze spannende match. De ontlading en opluchting achteraf was groot. Na de 4 op 6 de voorbije twee weken schuift Vlamvo een plaats op in de klassering en staat nu negende, met evenveel punten als nummer acht Lokeren. Volgende zaterdag speelt Vlamvo om 20 u thuis tegen eerste divisieploeg Bissegem en dit voor de West-Vlaamse beker voor divisieploegen.