Torhout B – Vlamvo A 0-3

Torhout B - Vlamvo A 0-3

20/10/19

Setstanden: 21-25, 14-25, 18- 25
Sterke collectieve prestatie van Vlamvo tegen een sterk verjongd Torhout. Ondanks het ongunstig gesternte; spelen op zondag is bij Vlamvo meestal synoniem van een matig presteren, stond gedurende de hele match een enthousiast en gedreven team op het terrein. Na de heel zwakke eerste uitmatch zal dit ongetwijfeld veel voldoening gegeven hebben aan de speelsters, coach en de vele meegereisde supporters. De match begon eerder aarzelend met veel opslagmissers en persoonlijke fouten aan beide kanten van het net. Aanvankelijk vonden de bezoekers ook te weinig een antwoord op de vele legballen van de thuisploeg. De eerste set ging dan ook gelijk op tot 21-21. Daarna nam een aanvalskrachtiger en blokkerend sterker Vlamvo definitief afstand. Vanaf de tweede set stond er geen maat meer op een goed spelend Vlamvo. Vlamertinge serveerde sterk, waardoor de receptie bij de tegenstander voortdurend onder druk werd gezet. Zowel op de hoeken als het middenveld gaven alle aanvalsters thuis. Ook blokkerend werd sterk gepresteerd. Bovendien werden alle opdrachten goed uitgevoerd en vond Vlamvo nu ook een antwoord op het teveel aan legballen waarmee Torhout zich nog probeerde in de match te werken. Maar los van alle aanvallend en blokkerend geweld willen we dit keer twee prestaties, die doorgaans te weinig gewaardeerd worden, eens in de schijnwerper plaatsen. Vooreerst kregen we een gave prestatie van onze libero Siska Lescrauwaet te zien. Maar bovenal mag onze kapitein en setter Sara Van Exem terugblikken op een sublieme prestatie. De vele meters die Sara liep bij een mindere receptie waren niet te tellen. Bovendien verdeelde ze het spel verstandig en gevarieerd, bood ze regelmatig hulp in de verdediging en als ze aan de servicelijn verscheen was het meestal bibberen en beven aan de overkant. Kortom, zij was de spil van haar vechtlustig en goed draaiend team. Na de erg sterke tweede set kwam er aanvankelijk wat decompressie in de derde en kon Torhout tot 7-7 aanklampen. Toen Vlamvo opnieuw een tandje bijstak was er geen houden meer aan en de match werd zonder problemen uitgeserveerd. Door deze prestatie mag Vlamvo zich parkeren bij de top van het klassement. Dergelijke matchen en vooral deze mentaliteit op het veld smaken naar meer. Nu volgt een provinciaal bekerweekend en is Vlamvo komende zaterdag vrij. De week daarop, op 2 november, volgt thuis de clash tussen de zusjes Debouck. Dan komt de gestalterijke, talentvolle en jeugdige topsportschool, waar Noor vanaf dit seizoen les volgt, op bezoek. Als Vlamvo met dezelfde motivatie op het terrein komt kunnen ze hun medespeelster Trude en het thuispubliek misschien een onvergetelijke avond bezorgen. Vlamvosupporters, hou alvast deze avond vrij!