Vlamvo A – Bevo C : 3 – 2

Beker van West-Vlaanderen

Vlamvo A – Bevo Roeselare C 3-2

Setstanden: 29-27, 12-25, 25-20, 13-25, 15-9

Vlamvo beleefde een moeilijke avond in Zedelgem, maar stoot uiteindelijk op paasmaandag toch door naar de finale van de beker tegen de nummer twee van onze reeks Zwevezele. In onze wedstrijd zagen we twee teams die het echt zo graag wilden, en toch was het verschil van bij aanvang duidelijk. Vlamvo kwam erg nerveus op het terrein, liet bij momenten knap volleybal zien, maar zat, met uitzondering van de vijfde set, nooit goed genoeg in de match om deze te domineren. Het erg jonge, maar technisch sterk Bevo, kon zonder druk spelen en dreef Vlamvo vaak tot het uiterste om alsnog de zege binnen te halen. De tegenstander begon bovendien elke set met een voorgift van twee punten, in de tie-break met één punt. In de eerste set liep Bevo onmiddellijk uit tot 0-4. Met een goede Maxine Deleu en Leen Corneillie aan het net kon Vlamvo milderen en kwam zelfs 8-7 voor. Daarna werd het een nek-aan-nek race, maar toch was het Bevo dat bij 22-24 een eerste setbal versierde. Dankzij knappe aanvallen van Nelle Debouck en Ann-Sophie Vandermarliere kwam Vlamvo in een zinderend slot bij 25-24 op setbal, maar kon nog niet afwerken. Met wisselende kansen was het uiteindelijk Bet Breyne die het meest het hoofd koel hield en kon afwerken. Wie dacht dat Vlamvo nu definitief vertrokken was kwam bedrogen uit. Het was integendeel een enthousiast Bevo dat de tweede set domineerde met veel opslagdruk, een sterke receptie en verdediging, en heel veel power aan het net. Vlamvo werd van het kastje naar de muur gespeeld, kon geen opslagdruk ontwikkelen en stapelde in het achterveld de fouten op. Een set dus om snel te vergeten. In de derde set ging Bevo aanvankelijk op zijn elan door en kwam 1-5 voor. Tot 17-18 bleef de tegenstander nog op voorsprong, maar met een sterke Maxine Deleu aan het net kon Vlamvo daarna nog vrij vlot afronden. Over de vierde set kunnen we kort zijn en zeggen dat het zowaar een kopie van de tweede set was. Dat Vlamvo dit seizoen de ploeg van de regelmaat is en in “money-time” mentaal weerbaar is werd ook dit keer in de tie-break bewezen. Vlamvo vond zijn opslagdruk terug en met services van Sara Van Exem liepen we direct 3-1 uit. Bevo spartelde nog was tegen, maar met knappe aanvallen van Maxine Deleu en Leen Corneillie, maar vooral een sterk blokkerende Laura Frenoy, kwam Vlamvo daarna nooit meer in de problemen. Na het plaatsen voor de bekerfinale gaat Vlamvo nog steeds voor de dubbel en de titelkoorts, met bijkomende druk, zal nu ook wel stijgen. Volgende zondag om 18 u volgt de erg belangrijke verplaatsing naar Wevelgem, de nummer drie in de klassering. We mogen zeker nog het vel van onze beer niet verkopen en de volgende weken de beide voetjes op de grond houden, de rust bewaren en hard werken zal de belangrijkste taak van onze speelsters en trainer zijn. Supporters, we kunnen zeker alle steun gebruiken!