Vlamvo A – Bissegem A: 3-2

Vlamvo A – Bissegem A 3-2

02/02/20
Setstanden: 25-19, 20-25, 21-25, 31-29, 15-10
Net als vorig seizoen opnieuw een stuntzege tegen de nummer drie uit eerste divisie! Deze match had ook alles in huis om een ware propagandamatch voor het volleybal te zijn: veel volk, veel ambiance, twee gretige teams op het terrein en een nagelbijter tot het einde van de wedstrijd. Op zes opslagmissers na werd de eerste set perfect gespeeld door de thuisploeg. De organisatie in het achterveld was goed, er werd knap verdeeld en aangevallen, maar Vlamvo viel vooral op door een erg sterke blokkering. De set werd dan ook zonder veel problemen gewonnen. In de tweede set ging Vlamvo nog goed mee tot 15-15. Tot Ine Vercruysse, ex-Vlamvospeelster, met haar gerichte services een kloofje kon slaan naar 15-18. Vanuit een perfecte receptie werden vanaf dat moment bij Bissegem de ballen al even perfect tot bij de aanvallers gebracht. Vlamvo vond blokkerend geen antwoord meer op dat aanvallend geweld en moest lijdzaam toezien hoe de bordjes in evenwicht werden gebracht. Door teveel opslag- en receptiemissers moest Vlamertinge in de derde set al vlug de rol lossen en voortdurend achtervolgen. Nog eventjes kon de thuisploeg de kloof dichten tot 21-22, maar drie persoonlijke fouten deden ons uiteindelijk de das om. De tegenstander rook de winst en met goed spel, maar vooral dankzij een sterke verdediging, liep Bissegem uit tot 17-20, Vlamvo gaf nog niet op en op karakter en met collectief sterk spel knabbelde de thuisploeg aan de achterstand. Vanaf 21-21 werd het een ware thriller, met wisselende kansen aan beide kanten van het net. Het waren de bezoekers die bij 23-24 het eerst op matchbal kwamen, maar in een ware heksenketel konden ze die niet verzilveren. Aangemoedigd door een bende uitzinnige supporters was het uiteindelijk Vlamvo dat mocht uitserveren. De thuisploeg kreeg nu vleugels en mocht bij 8-5 van kant wisselen. De bezoekers vochten nog terug tot 8-7, maar toen de ingebrachte Maartje Masschaele haar team in één ruk naar 12-7 serveerde was de veer bij de tegenstander gebroken. Bij 14-9 versierde Vlamertinge een eerste matchbal. De tweede was de juiste. Vlamvo gaat door naar de halve finales van de beker en deze wordt gespeeld in Wingene, een team uit onze reeks. Met dezelfde mentaliteit kan hier zeker iets geraapt worden en misschien mogen we al stilletjes dromen van opnieuw een finale. Lang tijd om op de roze wolk te vertoeven heeft Vlamvo niet, want er zal opnieuw hard moeten gewerkt worden voor de volgende opdracht tegen Torhout B, een match waarin het liefst wat punten gesprokkeld worden. Er wordt zaterdag om 18.30u en 20 u thuis gespeeld en we roepen opnieuw alle supporters op om massaal aanwezig te zijn.
In de rand van deze zege willen we ook nog eens vermelden dat al onze jeugdteams (5 in totaal) ook doorgaan naar de halve finales van de beker van West-Vlaanderen. Met zes ploegen in de halve finales van de beker is wellicht een unicum in de geschiedenis van Vlamvo en dit is dan ook het uitgelezen moment om alle speelsters, train(st)ers, bestuursleden, sponsors, supporters en allen die Vlamvo een warm hart toedragen eens van harte te danken.