Vlamvo A – Kruikenburg Ternat 3-2

29/02/20
Setstanden: 25-17, 23-25, 22-25, 25-18, 15-12
Wedstrijd met hoogtes en laagtes, maar de mentaliteit en het strijdershart waarmee ons team op het terrein stond dwingt onze bewondering af. Na de opdoffer vorige week bij de volleybalschool nam Vlamvo in een ware thriller revanche tegen de nummer vier uit de klassering. In een collectief sterke eerste set, waarbij alle opdrachten haast perfect werden uitgevoerd, speelde de thuisploeg de tegenstander van het kastje naar de muur en kwam op geen enkel moment in de problemen. Totaal ander beeld in de tweede set, waar Vlamvo door teveel receptie- en verdedigingsmissers onmiddellijk tegen een 1-9 achterstand aankeek. Ternat daarentegen veegde zowat alles van het terrein. Op karakter vocht Vlamertinge terug en bij 16-16 was alles te herdoen. Dankzij een sterke blokkering liep Vlamvo zelfs 21 -18 uit. Ternat gaf niet op en door de hogere foutenlast bij de thuisploeg versierden de bezoekers bij 23-24 een eerste setbal, die meteen verzilverd werd. In de derde set schoot Vlamvo het best uit de startblokken en met goed spel kwam ons team 15-11 voor. Een niet aflatend Ternat gaf niet op en bij 15-15 stonden de bordjes in evenwicht. In een ware thriller werd het daarna een nek-aan-nek race tot 21-21, uiteindelijk afgerond door een sterk Ternat. In de vierde set ging Ternat aanvankelijk op dit elan door en liep 2-6 uit. Met knap serveerwerk van Bet Breyne, een sterke blokkering en aanvallen van Trude Debouck, Laura Frenoy en Maxine Deleu kwam Vlamvo sterk terug en zelfs 9-6 voor. Met een collectief sterke prestatie en aangemoedigd door een enthousiast publiek en een al even enthousiaste DJ Benny bouwde de thuisploeg deze voorsprong nog uit en kwam nooit meer in de problemen. Met gerichte services van Sara Van Exem kwam Vlamvo in de belle aanvankelijk 3-0 voor, maar moest uiteindelijk lijdzaam toezien hoe Ternat, door teveel receptiemissers aan onze kant, een 3-6 voorsprong uitbouwde. Dankzij een sterke blokkering was het uiteindelijk Vlamvo dat bij 14-10 een matchbal afdwong. Ternat spartelde nog tegen tot 14-12, maar met een listige legbal mocht Sara Van Exem uiteindelijk afronden. Twee belangrijke punten zijn binnen met het zicht op een zwaar komend weekend. Op zaterdag worden in Schiervelde Roeselare vanaf 9 u de halve finales jeugd in de beker van West-Vlaanderen gespeeld. Daarin treedt Vlamvo met maar liefst vijf jeugdteams aan. 's Avonds wordt dan met ons eerste team gespeeld in Gooik. Op zondag wordt uiteindelijk om 18 u in Wingene de halve finale van de beker nationaal en divisie met Vlamvo A afgewerkt. Wij roepen dan ook alle supporters op om onze teams massaal te komen aanmoedigen. Dank alvast op voorhand!