Vlamvo A – Mechelen A : 3 – 0

Vlamvo A - Mechelen 3-0

Vlamvo verwende het talrijk opgekomen publiek met een prima partij volleybal en een heel belangrijke zege. De beloften hadden al het goede voorbeeld gegeven en in een felbevochten voormatch nipt de zege binnengehaald. In de hoofdmatch begonnen de speelsters erg enthousiast en gedreven, bereid om te vechten voor elkaar en er iets moois van te maken. In tegenstelling tot de voorbije weken werd er vooral in receptie en verdediging standgehouden, waardoor setter Sara Van Exem alle opdrachten kon uitvoeren en verdelend een prima partij neerzette. Zowel vanuit ons sterk middencompartiment als vanop de hoeken werd gevarieerd aangevallen. Ook blokkerend acteerde Vlamvo sterk. Door het teveel aan opslagmissers in de eerste set kon Mechelen nog gelijke tred houden tot 21-20, maar toen de bezoekers zelf faalden vanop de servicelijn en Vlamvo perfect afwerkte aan het net was de eerste setzege een feit. Vlamvo had de smaak nu goed te pakken en maakte er vanaf de tweede set een partijtje éénrichtingsvolleybal van. Mechelen vond geen antwoord op het goede spel van de thuisploeg en liet zich vooral opmerken door veel opslagfouten en een erg matig spelniveau. Aangemoedigd door de vele supporters liep Vlamertinge al vlug 20-12 uit. Ondertussen werd bij de bezoekers voortdurend gewisseld, maar ook dit bracht geen soelaas. De tweede set werd dan ook overtuigend gewonnen. Bij het begin van de derde set zag het er eventjes naar uit dat Vlamvo zijn gebruikelijk dipje zou krijgen toen de tegenstander 3-7 uitliep. Met een servicereeks van Maxine Deleu beende Vlamvo bij 7-7 echter bij en was de thuisploeg daarna pas echt ontketend. De tegenstander werd in alle spelonderdelen overklast en Vlamvo mocht na een collectief sterke prestatie oververdiend zegevieren. Door deze belangrijke overwinning stijgt Vlamvo in de rangschikking naar plaats acht, met één puntje voor op Mechelen. Nu mag iedereen van het eindejaar genieten, om er dan weer te staan op 5 januari. Dan speelt Vlamvo thuis om 20 u tegen Bevo Roeselare A, een team uit de Liga B, voor de Westvlaamse beker voor divisie en Liga B teams.