Vlamvo A – Oudenaarde A: 2-3

Vlamvo A – Oudenaarde A 2-3

Setstanden: 25-7, 26-24, 24-26, 22-25, 11-15

Reserven: 2-1 (25-22, 15-25, 15-5)

Zowat iedereen zal bij deze match een slecht gevoel overhouden, omdat een grijpbare zege door teveel persoonlijke fouten alsnog uit handen werd gegeven. Na twee deugddoende zeges tegen Gooik en Bassècles zat Vlamvo in de goede flow en begon enthousiast en extra gemotiveerd aan de partij. De thuisploeg greep de tegenstander onmiddellijk bij de keel. Oudenaarde vond geen antwoord op onze zware servicedruk en stapelde zowel in het achterveld als aanvallend de fouten op. Laura Clarysse slaagde er zelfs in om vanaf 15-7 in één ruk uit te serveren. Vanaf de tweede set zaten de bezoekers heel wat beter in de match, serveerden zelf een stuk beter en etaleerden heel wat meer power aan het net. Beide teams hielden elkaar in evenwicht tot 16-16. Met een aanvallende en sterk serverende Trude Debouck en doordachte spelverdeling van Sara Van Exem bouwde Vlamvo daarna een 23-19 voorsprong uit en leek de klus geklaard. Niets was minder waar want plots stokte het in het achterveld en Oudenaarde slaagde er alsnog in om bij te benen aan 24-24. Twee aanvallende fouten bij de bezoekers maakten gelukkig een einde aan deze set. Toch werd het toen al duidelijk dat dit Oudenaarde geen hapklare brok zou worden. Vanaf de derde set kon Vlamvo de zware opslagdruk niet meer aanhouden terwijl Oudenaarde meer en meer dominant werd aan het net en ook serverend steeds beter uit de verf kwam. Tot 21-23 bleef de tegenstander een licht voordeel uitbouwen, maar dankzij een knappe aanval van Ann-Sophie Vandermarliere en een listige legbal van Bet Breyne was bij 23-23 alles te herdoen. Jammer genoeg maakten twee opslagmissers een einde aan deze spannende set. Vanaf de vierde set werd het spel heel wat rommeliger bij Vlamvo en de foutenlast een stuk groter. Toch slaagde de thuisploeg er nog in op karakter de schade te beperken. Toen Ann-Sophie Vandermarliere bij 16-18 haar team met een sterke opslagreeks naar 21-18 bracht leken de zege en de drie punten binnen. Oudenaarde gaf zich nog niet gewonnen, voerde de opslagdruk op en maakte ook indruk aan het net. Vlamvo kon daar enkel een paar servicemissers, teveel fouten in het achterveld en aan het net tegenover stellen en kon zo een tie-break niet meer vermijden. Deze begon erg zenuwachtig met twee opslagfouten aan onze kant. Dankzij deze missers en een goede blokkering liep Oudenaarde dan ook vlot 3-7 uit. Vlamvo vocht terug en bracht bij 8-8 de bordjes in evenwicht. Het werd nog spannend tot 11-11, maar door krachtig aanvalsspel bij de bezoekers en een te zwakke receptie en verdediging bij de thuisploeg ging de zege alsnog naar Oudenaarde. Vlamvo is nu twee weekends vrij, om dan op zondagmorgen 14 november om 11 uur naar de Waalse selectie te trekken. Dit team haalde deze week zijn eerste drie punten tegen Puurs. Toch moet dit een haalbare kaart zijn en een gelegenheid om zich te herpakken. We duimen alvast!