Vlamvo A – Puurs: 3-2

Vlamvo A – Puurs 3-2
Setstanden: 25-18, 16-25, 25-12, 19-25, 15-12
Reserven: 3-0 (25-23, 25-16, 15-3)
Wedstrijd met twee gezichten. Momenten waarin ons team de tegenstander compleet overklaste werden afgewisseld met periodes waarin Vlamvo maar een schim van zichzelf was. Na een lange periode van inactiviteit door corona begonnen beide partijen gretig aan de match, waardoor de score gelijk opliep tot 9-9. Aan het net was Vlamvo dominant maar in het achterveld werd te vaak geen antwoord gevonden op de opslagdruk van Puurs. Bij 10-9 kwam Bet Breyne aan de opslag en serveerde haar team in één ruk naar 16-9. Dit was er teveel aan voor de bezoekers en onder regie van de knap aanvallende Ann-Sophie Vandermarliere en Maxine Deleu kende Vlamvo nog weinig problemen. Wie dacht dat Vlamvo op dit elan zou doorgaan had het helemaal mis. De thuisploeg stapelde de fouten op in het achterveld en kwam al snel 9-19 achter. Zelfs vier vervangingen brachten geen soelaas en Vlamvo moest de wet van de sterkste ondergaan. De derde set startte met Trude Debouck en Hanna Denys in de basis en onder impuls van deze twee jongeren vond Vlamvo al snel zijn tweede adem. Vooral Trude speelde zowel in het achterveld als aan het net een prima set. Voeg daar nog een goede servicereeks bij van Ann-Sophie Vandermarliere en Laura Clarysse en alles was aanwezig om de tegenstander van het terrein te vegen. Toch kon de thuisploeg opnieuw niet doordrukken in de vierde set. Tot 11-11 kon Vlamvo nog enigszins de schijn ophouden. Toen Puurs met zware services, die Vlamvo op geen enkel moment in het achterveld konden opvangen, de stand op 14-19 bracht was al snel duidelijk dat een belle niet meer te vermijden was. Met de ingebrachte Isaura Knockaert en Maxine Deleu knabbelde Vlamvo nog wat aan de achterstand tot 19-22, maar toen de thuisploeg het opnieuw compleet liet afweten in verdediging mocht ons team zich opmaken voor een vijfde set. Ook daarin serveerde de tegenstander sterk en kwam onmiddellijk 0-2 en 2-4 voor. Vlamvo liet niet begaan en met knap aanvalswerk van Trude Debouck en Ann-Sophie Vandermarliere kon Vlamvo alsnog twee punten uit de brand slepen. Uit deze openingsmatch mogen we concluderen dat het aanvallend wel oke zat, maar dat in het achterveld het vertrouwen nog heel wat moet groeien. Volgend weekend krijgt Vlamvo een herkansing om de drie punten in huis te houden tegen Berlare A. Ook dit wordt zeker geen hapklare brok want reeksgenoot Wingene kon tegen dit team maar net een 3-2 zege uit de brand slepen. Onze speelsters zijn verwittigd en een verwittigd man…. Deze wedstrijd wordt opnieuw thuis gespeeld maar dan wel op zondag om 18 u. Supporters, allen op post!