Vlamvo A – Ruiselede A : 3 – 0

Vlamvo A –Ruiselede A 3-0

Goede wedstrijd van Vlamvo en opnieuw winst zonder setverlies tegen de nummer vier uit de klassering. De thuisploeg moest aantreden zonder middenspeelsters Nelle Debouck en Stephanie Lamoot. Laura Frenoy speelde de hele wedstrijd op deze positie en deed dat meer dan behoorlijk. Een gedreven en enthousiast Vlamvo begon perfect aan de match. Vlamertinge serveerde verschroeiend, waardoor de tegenstander in het achterveld compleet onderuit ging en nooit tot opbouwen kwam. De setstanden van deze eerste set zeggen dan ook alles. Vanaf de tweede set zaten de bezoekers heel wat beter in de match en de stand ging gelijk op tot 10-11. Tot Sara Van Exem aan de servicelijn kwam en met gerichte opslagen haar team in één ruk van 10-11 naar 15-11 serveerde. Met gevarieerd aanvalswerk en opnieuw een hogere servicedruk kon Vlamvo dit kloofje nog uitbouwen en kwam nooit meer in de problemen. Bij aanvang van de derde set demonstreerde een goed serverend en aanvallend Ruiselede dat zij niet voor niets op de vierde plaats staan. Vlamvo daarentegen bood weinig weerwerk en liet zich te gemakkelijk naar de slachtbank leiden. De bordjes wezen in een mum van tijd dan ook 11-19 aan. Met knap aanvalswerk van Maxine Deleu en Leen Corneillie en sterke services van Laura Frenoy en Bauke Gering krabbelde Vlamvo terug en beende bij aan 21-21. In een bloedstollend einde was het uiteindelijk een sterk spelende Maxine Deleu die kon afwerken. Volgend weekend wordt de beker van België gespeeld en is Vlamvo vrij. De week erna trekt Vlamvo naar Diksmuide, het ex-team van onze trainer.