Vlamvo A – Ternat: 3-2

Vlamvo A – Ternat 3-2
Setstanden: 25-18, 17-25, 24-26, 25-17, 15-9
Spannende en collectief sterke partij, ontsierd door een dubieuze beslissing van de ref. Met veel opslagdruk begonnen de bezoekers aan de match en dit resulteerde onmiddellijk in een 0-3 voorsprong. Een geconcentreerd Vlamvo, zonder de geblesseerde Maxine Deleu, vocht terug en in een nek-aan-nek race ging het gelijk op tot 14-14. Met een servicereeks van eerst Ann-Sophie Vandermarliere en daarna van Bet Breyne bouwde Vlamvo een kloof uit van 21-17. Moment waarop Trude Debouck met een voetletsel uitviel. Zij werd prima vervangen door Anja Vanherpe. De thuisploeg behield de concentratie en kon vlot uitserveren. In de tweede set was het even zoeken en Vlamvo stapelde de persoonlijke fouten op. Ternat maakte hiervan gebruik om zich in de match te werken. Tot 10-10 kon Vlamertinge nog de schijn ophouden, maar daarna liepen de bezoekers, dankzij stevig opslagwerk, een prima receptie en verdediging en knap aanvalswerk, vlot uit. Vlamvo holde voortdurend achter de feiten aan en Ternat bracht verdiend de bordjes in evenwicht. Onder impuls van een sterk acterende Julie Demeulenaere in het achterveld en een niet te stoppen Ann-Sophie Vandermarliere aan het net herstelde Vlamvo zich stevig in de derde set. Het werd een spannende set, waarin beide teams elkaar geen duimbreed toegaven. Bij 24-23 kon Hanne Moermans met een harde loeier aan het net de set beslechten. Dat had althans iedereen verwacht, tot de ref anders besliste en om dubieuze reden Vlamvo het setpunt afnam. Dit was buiten de supporters gerekend, die hun woede voor de rest van de partij verbaal afreageerden. In dit tumultueus verloop werd de wedstrijd verder gespeeld. Vlamvo was aanvankelijk eventjes van de kaart en de bordjes wezen al gauw 1-2 aan. Dat Vlamvo mentaal weerbaarder geworden is bewees de rest van de partij. Na rood voor de bezoekende coach herpakte Vlamvo zich stevig en met gerichte opslagen en collectief sterk spel liep de thuisploeg al snel 14-7 uit. Ternat vocht nog terug tot 16-13, maar kon de kloof niet meer dichten. Met services van Ann-Sophie Vandermarliere liep Vlamvo in de tie-break onmiddellijk 3-0 uit. Dankzij een knappe blokkering en stevig opslagwerk kwam de tegenstander nog eventjes op voorsprong tot 5-6. Teveel fouten bij Ternat en een goede Hanne Moermans aan het net brachten soelaas bij Vlamvo en de thuisploeg kwam geen enkel moment meer in de problemen. Zaterdag staat om 18.30 u en 20 u met de komst van Torhout B een West-Vlaamse thuisderby op het programma. Dit belooft een spannende wedstrijd te worden en we hopen dan ook op een talrijke opkomst in onze Vlamertingse sporthal.