Vlamvo A – Waasland-Kruibeke: 3-1

Vlamvo A - Waasland-Kruibeke 3-1

21/12/19
Belangrijke driepuntenzege voor een erg gehavend Vlamvo (zonder de geblesseerden Ade Coemelck, Maartje Masschaele en Hanne Moermans). Gelukkig konden we rekenen op de terugkeer van Maxine Deleu, die een goede match speelde. Door het groot aantal afwezigen mochten drie jongeren uit derde provinciale opdraven bij de beloften. Ze deden dat meer dan voortreffelijk en wonnen zelfs vrij vlot hun partij. Dat alle teams dit seizoen sterk aan elkaar gewaagd zijn werd ook dit keer bewezen, want de voorlaatste uit de klassering startte furieus en kwam onmiddellijk 0-7 en 3-11 voor. Dit hadden ze te danken aan hun zware servicedruk, maar vooral aan de zwakke receptie en verdediging bij de thuisploeg. Toch liet Vlamvo niet begaan en met gevarieerd verdeelwerk en een sterke blokkering vocht Vlamertinge terug. Bij 20-20 beenden we bij. Door teveel persoonlijke fouten was het toch de tegenstander die bij 22-24 een eerste setbal versierde. De tweede was de goede. Met gerichte services van Sara Van Exem kwam Vlamvo in de tweede set onmiddellijk 3-0 voor. Tot 7-6 bleef Vlamertinge op voorsprong, maar door te veel fouten in het achterveld en enkele opslagmissers slaagde de tegenstander er opnieuw in een 12-17 voorsprong uit te bouwen. Op karakter en aangemoedigd door de supporters vocht Vlamvo terug, serveerde beter, organiseerde zich beter in het achterveld en werkte secuurder af. Bij 24-20 kreeg Vlamvo een eerste setbal. Een fout bij de bezoekers bracht de bordjes in evenwicht. Tot 12-10 in de derde set konden de bezoekers nog enigszins aanklampen. Daarna nam de thuisploeg definitief afstand. Een sterke servicereeks van Bet Breyne bracht ons zelfs in één ruk van 15-11 naar 22-11. De tegenstander kon daarop geen vuist meer maken. In de vierde set ging Vlamvo aanvankelijk op dit elan door en kwam 8-3 voor. Tot 9-10 zagen we daarna opnieuw een snel spelend Waasland-Kruibeke, dat vooral heel sterk verdedigde. Wat Vlamvo ook ondernam, alles werd van het terrein geveegd. Daarna kregen we opnieuw een evenwichtige match, met vooral een sterk blokkerend en gevarieerd aanvallend Vlamvo, maar ook een sterk aanklampende tegenstander. Bij 24-21 versierde Vlamvo de eerste matchbal, maar vergat daarna de tegenstander definitief bij de keel te grijpen. De bezoekers kwamen terug en vanaf 24-24 werd het een echte thriller. Beide teams gaven elkaar geen duimbreed meer toe. Dankzij een sterk blok en een aanvallende fout bij Waasland-Kruibeke mocht Vlamvo toch juichen en de drie punten in eigen huis houden. Door deze zege nestelt Vlamvo zich in de buik van de klassering en kan het met een goed gevoel de winterstop ingaan. Tijd om wat uit te rusten en alle ongemakken en blessures te laten helen. Het eerste weekend na de winterstop is Vlamvo vrij en trekt pas op 18 januari naar Lokeren voor de eerste match van de terugronde. Ondertussen wens ik iedereen nog prettige eindejaarsfeesten en een voorspoedig 2020!