Vlamvo A – Wevelgem A : 3 – 1

Vlamvo A – Wevelgem A 3-1

Voor de wedstrijd van zaterdag stond Vlamvo A aan de leiding zonder setverlies en met zelfs één wedstrijd minder gespeeld dan de andere ploegen. Er was wel de opmerking dat we alleen ploegen uit de onderste helft van de rangschikking hadden ontmoet. Met Wevelgem begon Vlamvo aan een reeks toppers. Na Wevelgem volgen immers nog Zwevezele en Brugge. Daarna zullen we echt weten waar we staan. Voor een volle Vlamvozaal begonnen de blauwtjes erg nerveus aan de wedstrijd en de bezoeksters liepen 0-4 en 2-5 uit. Dan kwam Bet Breyne aan de opslag en het scorebord evolueerde naar 11-5. Nog even kwamen de groenhemden dreigen (16-13), maar met goed aanvalswerk van Ann-Sophie Vandermarliere was een eerste setwinst een feit. In set twee waren het opnieuw de bezoeksters die het snelst van start gingen : 0-4 en 2-6. De ervaren Leen Corneillie bracht Vlamvo terug tot 10-10. Dan werd het een nek aan nek race tot 17-18. Dan werd de foutenlast bij Vlamvo te groot en ging de tweede set verdiend naar Davo. Helemaal niet aangeslagen door het eerste setverlies van het seizoen startte Vlamvo furieus aan de derde set. Met opslagen van Sara Van Exem en Ann-Sophie Vandermarliere liep Vlamvo 9-1 uit, een voorsprong die nooit meer in gevaar kwam. De vierde set startte rommelig (2-2), maar dan kon Vlamvo een kleine kloof uitbouwen : 13-8. Wevelgem gaf zich nog niet gewonnen en kwam nog even dreigen bij 18-16. Drie aanvallen van Maxine Deleu maakten een einde aan deze spannende wedstrijd. Ook Zwevezele kon haar wedstrijd winnen zodat de wedstrijd Zwevezele – Vlamvo van komende zaterdag om 20.00 uur de topaffiche van eerste provinciale wordt. Supporters allen daar naar toe!