Vlamvo A – Wevelgem A: 3-2

Vlamvo A - Wevelgem A 3-2

12/10/19

Setstanden: 19-25, 23-25, 26-24, 25-23, 15-5
Vlamvo begon slap aan de wedstrijd; dit in tegenstelling tot de bezoekers die furieus uit de startblokken schoten. Vlamvo liep voortdurend achter de feiten aan tegen een gretig, homogeen en snel spelend Wevelgem. Vanaf de tweede set knokte Vlamertinge zich in de match en werd het tot en met de vierde set een ware thriller. In de tweede set bouwde Wevelgem al snel een tweepuntenkloofje uit. Vlamvo bleef aanklampen, beende regelmatig bij, maar het duurde tot 23-22 vooraleer de thuisploeg eenmaal op voorsprong kwam. Tevergeefs, want door enkele persoonlijke fouten was het toch de tegenstander die de tweede set en het eerste punt binnenhaalde. Wevelgem kreeg in de derde set aanvankelijk vleugels en met goed spel, geholpen door een hoge foutenlast bij Vlamvo, liepen de bezoekers 0-7 uit. Dankzij een goede servicereeks van Sara Van Exem vocht Vlamvo terug tot 5-7. Met veel gretigheid en vechtlust groeide Vlamvo stilaan in de match, maar ook Wevelgem rook een eerste zege en bleef goed aanvallen, blokkeren en verdedigen. Vlamvo was opnieuw tot 19-18 op achtervolgen aangewezen In een nek-aan-nek race was het toch Wevelgem dat bij 23-24 een eerste matchbal versierde. Iedereen zag de bui al hangen, maar dankzij een knappe aanval van Ann-Sophie Vandermarliere en twee fouten van de tegenstander haalde Vlamvo alsnog de set van de hoop binnen. Door een rode kaart voor de bezoekende coach en twee sterke services van Sara Van Exem was het Vlamvo dat in de vierde set met 3-0 de beste start nam. Beide teams bleven knokken en waren sterk aan elkaar gewaagd, wat de spanning alleen maar ten goede kwam. Gelukkig was het Vlamvo dat dit keer bij 24-23 een setbal uit de brand sleepte. Dankzij een knappe service van Trude Debouck werd de tie-break een feit en haalde iedereen opgelucht adem. In de belle kon een moegestreden Wevelgem op geen enkel moment nog een vuist maken. Vlamvo voerde de opslagdruk op, blokkeerde sterk en had met Trude Debouck en Hanne Moermans twee knappe afwerkers aan het net. Het was uiteindelijk Trude die in één ruk van 9-5 naar 15-5 mocht uitserveren. Twee felbevochten punten zijn binnen en zondag zal Vlamvo in Torhout opnieuw alle registers mogen opentrekken. Torhout B verloor vorige zondag maar nipt tegen Wingene en zal tegen Vlamvo ongetwijfeld op zoek gaan naar een eerste zege. De verplaatsing is niet zo ver en wij hopen op zoveel mogelijk supporters om het team aan te moedigen. De matchen gaat door om 13u30 en 15u.