Vlamvo A – Zedelgem A : 3 – 1

Vlamvo A - Zedelgem A 3-1

Beloften 3-0

Onze speelsters wilden in hun laatste match hun talrijk opgekomen thuispubliek nog eens verwennen en begonnen erg gedreven en enthousiast aan de partij. Met een goede servicereeks van Sara Van Exem stond het onmiddellijk 6-0. De tegenstander holde voortdurend achter de feiten aan en Vlamvo won met overtuigende cijfers. Op het einde van de set kreeg onze afscheidnemende libero Emmelie Verfaille, die de hele week ziek was geweest, haar applausvervanging voor de belangrijke bijdrage die ze geleverd heeft in de vooruitgang van dit team. In een gewijzigde opstelling, met Julie Demeulenaere als libero en de zusjes Debouck in het team, begon Vlamvo aan de tweede set. Aanvankelijk was het zoeken naar het juiste ritme en Zedelgem maakte daarvan gebruik om zich in de match te werken. Door de hoge foutenlast bij de thuisploeg en de betere servicedruk bij de bezoekers resulteerde dit in de eerreddende set voor Zedelgem. De rest van de wedstrijd speelde Vlamertinge in dezelfde opstelling en vanaf de derde set liep het stukken beter. Met opslagen van opnieuw Sara Van Exem liep het team in de derde set uit tot 6-0 en in de vierde set zelfs tot 8-0. Vlamvo domineerde in alle spelonderdelen, zonder zelfs groots te spelen. De nummer acht uit de klassering legde zich al vlug bij de feiten neer en drong op geen enkel moment nog echt aan. In de laatste set mochten ook Bauke Gering, die naar Wevelgem trekt, en Stephanie Lamoot, die wegens te veel blessureleed stopt, nog eens opdraven. Maar het grootste applaus brak los toen monument Leen Corneillie haar applausvervanging kreeg. Zesentwintig jaar lang deelde ze lief en leed met haar club. Ze speelde op het hoogste niveau in ereklasse, maar zette steeds met evenveel inzet en enthousiasme een stap terug in moeilijker tijden. Zo ook toen Vlamvo vier jaar terug noodgedwongen de ploeg in Liga B moest opdoeken en terug opbouwen vanuit eerste provinciale. Zij werd de drijvende kracht van het huidig team en werd met haar medespeelsters en coach Thierry uiteindelijk beloond met dit prachtig seizoen, waarin Vlamvo zowel de titel als de beker binnenhaalde. Nu de knieën het te vaak laten afweten heeft ze beslist haar volleybalsloffen aan de haak te hangen en haar ervaring ten dienste te stellen van onze prachtige jeugdwerking. Onze dankbaarheid is groot en we zullen haar missen in tweede divisie, maar ze zal ongetwijfeld haar team nog vaak komen aanmoedigen langs de zijlijn. Na een schitterend seizoen kan Vlamvo nu een paar maanden rusten om er dan vanaf augustus volop in te vliegen als voorbereiding op een nieuwe uitdaging in tweede divisie.