Vlamvo B – Comines : 3 – 0

Vlamvo B – Comines 3-0

Setstanden : 25-20, 25-15, 25-8

Basis: Ditte Dehollander, Rhune Bondue, Nina Bassens, Elina Delbeke, Iris Bassens, Hanna Denys, Laura Melsens (libero)

Kwamen in: Lara Vanallemeersch, Lynn Bassens, Lisa Battheu, Cléo De Coninck

Vlamvo kende weinig problemen met een zwak Comines, dat zonder beloften speelt en amper met zes speelsters de match moest afwerken. Vlamvo serveerde sterk en liep vlot 13-2 uit. Daarna maakte Vlamvo teveel fouten in het achterveld en Comines slaagde erin terug te vechten tot 23-20. Toen Vlamvo wat geconcentreerder ging spelen en een tandje bijstak werd zonder problemen uitgeserveerd. Met sterk serveerwerk en knap aanvalswerk liep Vlamvo in de tweede set 14-3 uit; een achterstand die de tegenstander niet meer kon overbruggen. Vlamvo had nu het goede ritme gevonden en de derde set werd een complete walk-over. Iedereen kreeg bovendien speelgelegenheid, zonder dat de samenhang in het gedrang kwam. Na de heenronde staat Vlamvo B derde, maar wint het zijn inhaalmatch op zondag 8 januari om 9 en 10.30 u in St-Eloois-Winkel, dan is een mooie tweede stek nog mogelijk.