Vlamvo B – Menen : 3 – 1

Vlamvo B – Sijos Menen 3-1

Setstanden : 25-17, 22-25, 25-15, 26-24

Beloften : 0-3

Basis: Ditte Dehollander, Rhune Bondue, Nina Bassens, Elina Delbeke, Iris Bassens, Hanna Denys, Laura Melsens (libero)

Kwamen in: Evyne Saeremans, Lisa Battheu

Na twee opeenvolgende nederlagen tegen respectievelijk Poperinge en Ledegem had Vlamvo dringend behoefte aan een zege om de voeling met de top niet te verliezen. In deze thriller van ongeveer twee uur pleit het voor deze jonge bende dat ze gedurende de hele match veel karakter en inzet toonden en op geen enkel moment de kopjes lieten hangen. De eerste en derde set waren van een hoogstaand niveau, waarbij een erg gemotiveerd Vlamvo op geen enkel moment zijn greep op de tegenstander loste. Er werd sterk geserveerd en dankzij een erg goede Laura, die in het achterveld zowat alles van het terrein veegde, kon vlot opgebouwd en op alle posities aangevallen worden. Vlamvo won deze sets dan ook met overtuigende cijfers. Menen gaf zich niet gewonnen en met goed spel liepen ze in de tweede set uit tot 2-7. Met een opslagreeks van Elina en knap aanvalswerk en blokkering aan het net beende Vlamvo bij en kon gelijke tred houden tot 15-15. Door een te grote foutenlast in het achterveld en teveel opslagmissers bij Vlamvo liep Menen daarna in één ruk uit tot 15-20; een kloof die niet meer overbrugd werd. In de vierde set zag het er aanvankelijk niet goed uit voor de thuisploeg, toen een enthousiast Menen 9-16 uitliep. Met een sterke opslagreeks van Rhune en knap aanvalswerk van Iris, Hanna en Nina vocht Vlamvo zich terug in de match en bij 20-20 kon alles opnieuw beginnen. Bij 22-24 was het echter Menen dat een eerste setbal versierde. Dankzij een koelbloedige Hanna aan de opslag, een sterke blokkering en knappe aanvallen van Iris kon Vlamvo uiteindelijk toch de drie punten verdiend in eigen huis houden. Het volgend weekend is Vlamvo vrij om de week erna naar Dadizele te trekken.